۱۳۹۶-۰۵-۳۱

نگاهی به " بعد از جمع آوری زباله های بیمارستانی"

همگان میدانند که زباله های بیمارستانی باید به نحو خاصی جمع آوری گردند و به دور از زباله های شهری حمل و نابود گردند.
اما این همه داستان نیست. بعد از جمع آوری زباله های بیمارستانی ، ظروفی که حاوی همان میکروبها و عوامل عفونی است نیز باید به نحو مناسبی تمیز شوند. آبهای حاصل از نظافت جمع آوری و میکروب زدایی گردند و سایر کارهای لازم که اطباء بهتر میدانند چه باید کرد.
اما با توجه به این که هنوز در کشور مشکل جمع آوری حل نشده ، شستشوی ظروف زباله نیز به فراموش شده است.
در واقع مشاهده میشود برای حفاظت مردم از آلودگیهای بیمارستانی " فکر " و " انگیزه " وجود نداشته و ظاهرا این اعمال " به دستور" بوده است. 
از نحوه اجرا درک میشود که " دستور دهنده " عالم نبوده ( اگر میبود ، همه جوانب را مد نظر قرار میداد) ولی ظاهرا نیت خیر داشته است !
از سوی دیگر نظر به این که همان مقوله جمع آوری نیز صددرصد اجرا نشده ، " دستور دهنده " نیز " دستور گیرنده " بوده و این کار را برای اطاعت دستور دیگری انجام داده ، زیرا نمره خوبی نیز نگرفته است. ( زباله ها بصورت ناقص جمع آوری میشوند)
باید گفت خدا پدر دستور دهنده را بیامرزد که حداقل هایی را برای حفاظت و بهداشت عمومی مد نظر دارد.
مواردی از این دست زیاد است . اجرای موردی و انتخابی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادفات رانندگی ( بستن کمربند - عدم توقف روی خط عابر پیاده و غیره به جای اجرای کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی ) یا حمله و دستگیری ارازل و اوباش در مقاطع خاص زمانی به جای دستگیری دائم و جدا کردن این افراد از افراد عادی اجتماع و بسیاری مسائل دیگر که هر روز شاهد آن هستیم . 


هیچ نظری موجود نیست: