۱۳۹۶-۰۵-۱۵

جکوزی ( سونا ) داغ و ايجاد عدم باروري در پسران جوان

​رشد اندام باروري در پسران جوان نيازمند خنك ماندن اندام هاي جنسي ايشان است . گرم كردن اين اندام بخصوص در زمان طولاني درصد رشد اين اندام و احتمال باروري را در پسران كاهش ميدهد . ( گرما باعث ميشود سلولهايي كه توليد اسپرم را به عهده دارند از توليد اسپرم سالم در آينده ناتوان شوند ) اين مشكل در افراد بالغ نيز باعث كاهش باروري ميگردد.
تا قبل از همه گير شدن استفاده از سونا و جكوزي در جامعه اين مشكل به دليل استفاده از لباس نامناسب ( مانع خنك شدن اندام مورد بحث ) رخ ميداد.
اما امروزه كه استفاده از سونا و جكوزي به عنوان تفريح در استخرهاي عمومي و در خانه هاي بسياري از ايرانيان صورت ميگيرد ، اين مشكل زياد شده و متاسفانه اقدامي در جهت اطلاع رساني به جامعه صورت نميگيرد .
اين مسئله در كشورهاي خارجي نيز رخ ميدهد .
جا دارد علاوه بر برنامه هاي تلوزيوني براي اطلاع رساني ، قوانيني براي استفاده از سونا و جكوزي و آب گرم هاي خاص ( در خانه و مراكز عمومي  ) براي پسران جوان تدوين گردد تا مراكز عمومي ملزم به ممانعت ورود پسران جوان به اين بخشها شوند.
امروزه بدليل سود آوري ، مسئولين اين مراكز هيچگونه ممانعتي براي جوانها ايجا نميكنند. در واقع چون جوانها به عنوان مشتري محسوب ميگردند ،اين ممانعت ميتواند باعث كاهش مشتري اين اماكن گردد.


هیچ نظری موجود نیست: