۱۳۹۸-۰۳-۲۶

کنترل گرمایش جهانی با استفاده از باز شدن دریچه پاناما

در گذشته های دور منطقه آمریکای مرکزی کاملا باز بود و جریانهای دریایی آن زمان با امروز متفاوت بودند . از جمله جریان گلف استریم وجود نداشت و اروپا زیر یک لایه یخ قرار داشت . با بسته شدن این منطقه توسط آتشفشانها ، جریان دریایی گلف استریم شکل گرفت و باعث گرم شدن اروپا و کاهش لایه یخی قطب شمال شد و به بشر یت اجازه مهاجرت به عرضهای شمالی را داد . از جمله اتفاقات هم دوره این تغییر زمین شناسی ، خشک شدن شمال آفریقا و مهاجرت مردم و حیوانات آن مناطق به اطراف شد . کم کم با ذوب شدن یخها ، آب اقیانوسها تا حدود بیش از 100 متر بالا آمد و مدیترانه را که خشک بود پر نمود و بسیاری وقایع دیگر ...
حال اگر این منطقه را توسط یک سد کنترل شده باز نمائیم چه اتفاقی خواهد افتاد . میتوان شدت پمپ کردن آب گرم دریای کارائیب را با ورود آب سرد کناره های آمریکای جنوبی کاهش داد . در نتیجه شدت گلف استریم و دمای آن را میتوان کنترل نمود. بدین ترتیب . سرعت ذوب شدن یخهای قطبی و همچنین یخهای آیسلند کاهش خواهد یافت . ضمنا با اینکار افزایش دمای سالهای اخیر اروپا را نیز میتوان کنترل کرد و بازندگی اروپا را میتوان افزایش داد .
با این راه کار میتوان تا حدود زیادی اثر مقابله آمیز به گرمایش جهانی داد . با کاهش دمای قطب شمال احتمال آزاد شدن گازهای محبوس در مناطق قطبی کاهش خواهد یافت و خیلی اتفاقات مثبت دیگر که با داشتن کنترل شیر آب سرد پاناما میتوان انجام داد .

هیچ نظری موجود نیست: