۱۳۹۸-۰۳-۲۰

شبکه توزیع برای تولید کنندگان

ایده آل شبکه توزیع این است که مرکزیت نداشته باشد . هر تولید کننده خرد و کلانی بتواند به آن متصل شده و یا از آن جدا شود . اطلاعات عرضه و تقاضا در آن شبکه بصورت شفاف موجود باشد و خیلی چیزهای دیگر .
به نوعی داریم از یک سیستم اینترنتی برای توزیع انواع کالا صحبت می کنیم . بعلاوه سیستمی مشابه تاکسی های اینترنتی و خیلی چیزهای دیگر...
کامیونها به مراکز عرضه ارسال میشوند . این کامیونها خالی بر میگردند . در واقع اگر این کامیونها توسط کالاهای تولیدی محلی پر شوند ، نیاز است که در بازگشت به یک انبار برگردانده شوند و هر انباری یک مرکز توزیع خواهد بود .
مراکز فروش نیازمندیهای کالایی دارند . خیلی بهتر است که یک خودرو لوازم مورد نیاز را حمل کند . بدین وسیله یک مرکز جمع آوری مراکز توزیع شکل خواهد گرفت . چیزی مشابه عمده فروشی های سوپر مارکت . این مراکز تبدیل عمده به کالای هر فروشگاه نیز نیازهای خود را باید از مراکز دیگری دریافت کنند . در این میان خودروهایی که برای ارسال استفاده میشوند ، در هر فروشگاه یک پک یا پالت را خارج میکنند و جای آن خالی میماند . این کامیونها میتوانند جای خالی را با کالای دیگری پر کرده و به انبار بازگردند . کالایی که در همان حدود تولید شده باشد . 
اضافه کالا از این مرحله میتواند به مراکز مجاور یا مکانهایی که از آن کالا وارد میشود بازگردانده شود و شبکه توزیع از کالاها استفاده نماید.
این روش توزیع کالا برای کالاهایی که توزیع منطقه ای دراند بسیار کارآمد است . مانند توزیع تخم مرغ محلی - شیر و لبنیات محلی و از این دست . اما کارخانجات شکلات سازی محلی نیز میتوانند از این شبکه برای توزیع کالا در محل خود استفاده نمایند . همچنین انبارهای مرحله بالاتر میتواند بر اساس شبکه توزیع خود درخواست و ظرفیت میزان مشخصی کالا را داشته باشند . بدین ترتیب کارخانجات تولیدی توزیع کننده کالا به انبارهای مشخص معمولا در وسط محدوده های مصرف خواهند بود .
با تحویل کالا یک رقم برای بستانکار تولید کننده تعلق خواهد گرفت که بعد از فروش کالا میزان درصد سهم تولید کننده به جساب تولید کننده واریز میگردد تا فروش تصویه گردد.
در این حالت تولید کننده حواسش خواهد بود که چه میزان از کالای تح.یل شده فروش رفته و هر محل به چه میزان کالا نیاز خواهد داشت . همچنین کالای اضافی تولید نخواهند کرد . بلکه با برنامه مشخص کالای لازم تولید می گردد. از سوی دیگر اگر ظرفیت خالی داشته باشد برای تولید کالای دیگر و یا توسعه بازار برنامه ریزی میتواند انجام دهد .
از سوی دیگر این شبکه توزیع محلی میتواند به شبکه های محلی دیگر متصل گردد. در واقع هر مجموعه شبکه ای مانند یک حلقه زنجیر به سایر شبکه متصل می گردد. 
بدین ترتیب مدیریت یکپارچه بازار نخواهیم داشت و این در حالی است که میزان تولید و مصرف هر محل و کل را میتوان از داده ها در هر لحظه استخراج نمود.
این روش توزیع انواع کالاها در کشور باعث مشود دلالها از شبکه توزیع کنار رفته ( به توزیع و یا تولید بپردازند ) و شبکه توزیع ضمن کارآمدی کمترین هزینه ها را به مصرف کننده تحمیل کند.
از سوی دیگر برای کالاهای لوکس - خاص و جدید میتوان یک شبکه خاص در نظر گرفت که این شبکه میتواند از کامیونهای سایر شبکه ها استفاده نماید . شبکه های متنوع به تنوع همه فروشگاه های موجود میتواند وجود داشته باشد . 
با دستورالعمل هایی در خصوص تدوین روش توزیع برای اصناف ، به نوعی که نرم افزارها روی کامپیوترهای همه فروشگاه ها و کامیونها وجود داشته باشد و با روشن و خاموش شدن کامپیوترها اطلاعات از دست نرود ( یک بک آپ روی سرورهای دولتی موجود باشد  که هزینه آن به ازای هر فیلد اطلاعاتی از فروشگاه ها اخذ گردد) میتوان این شبکه داخلی را در کشور فعال ، کارآمد و با بازدهی ایده آل برقرار نمود.
 

هیچ نظری موجود نیست: