۱۳۹۵-۱۰-۰۳

اصفهان جدید


 

شهری مثل اصفهان به حداکثر میزان رشد خود رسیده است . باید فکری کرد تا جمعیت اصفهان کاهش یابد . اما این اضافه جمعیت و جمعیت جدید مهاجر کجا باید بروند ؟

اصفهان جدید پاسخ مسئله است . در فاصله صد کیلومتری شهر فعلی میتوان پایه شهر جدید را ریخت . طراحی شهر چند میلیون نفری جدید و ارتباط اداری آن با شهر قدیم میتواند هدایتگر جمعیت به اصفهان جدید باشد .

جمعیت بازنشسته و غیر فعال ، کلیه ادارات دولتی میتوانند برای شروع به شهر جدید منتقل گردند. طراحی فعالیتها در این شهر از طراحی محلات ، فروشگاه ها ، ایجاد فضای اداری ارزان دارای خدمات استاندارد ، میتواند شروع کسب و کارها در زمینه های تجارت ، بورس و امور مالی ، نوشتن نرم افزار ، هوش مصنوعی و روباتها ، شرکتهای هوانوردی و بسیاری موارد دیگر را در اولویت قرار دهد .

برای شروع میتوان به وزارت شهرسازی دستور شروع مطالعه را داد . بعد از طراحی نوبت به سرمایه گذار میرسد که مردم اصفهان بهترین سرمایه گذران هستند . آنها از مواهب این طرح نیز بهره مند خواهند شد . 90% سهام توسط مردم اصفهان وسایر نقاط کشور میتوانند تامین شود . بخش دولتی فقط شاهد و ناظر خواهد بود . این امر کمک میکند تا سوء استفاده از این واقعه به حداقل برسد .

بتدریج و طی یک نسل میتوان سنگینی جمعیت اصفهان را به نقطه دیگری منتقل نمود . این کار را در مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر نیز میتوان انجام داد .

هیچ نظری موجود نیست: