۱۳۹۵-۱۰-۰۳

توجه به اپلیکیشن تلگرام از دید دیگر


یکی از خصائل این اپلیکیشن انتقال فایل میباشد. ز طرفی روی همه گوشیهای تلفن همراه نصب است . این یعنی میتوان فایل خاصی را برای هر کسی یا هر گروهی ارسال نمود و در لحظه به دست ایشان برسد .

ارسال نامه رسمی با فرمت " پی دی اف " یا بصورت تصویر  شاید یکی از اولین کاربردهای اداری این اپلیکیشن بوده باشد .

تا حدود زیادی کارکرد " ارسال متنی " تلفنها به سوی این اپلیکیشنها انتقال یافته است .

اما اجازه انتقال فایلهای " اتوکد " و سایر نرم افزارهای مهندسی باعث شده تا بصورت گسترده از این اپلیکیشن در شرکتها ، بخصوص آن شرکتها که با شرکتهای دولتی در تماس هستند فراهم گردد.

شاید وجود نقشه ساختمان خانه یک تهرانی در سرورهای تلگرام مشکلی برای آن شخص ایجاد نکند ، اما وجود همه اطلاعات پلها ، راه ها ، تونلها و کارخانجات مهم و غیر مهم در سرور یک شرکت خارجی مشکلی اساسی است .

اگر یکی از دولتهای خارجی نیاز به اطلاع از نقشه مکانی در 25 سال بعد داشته باشد یا در آینده بواسطه تخاصم تصمیم به نابودی و آسیب به مرکز یا مراکزی باشد ، داشتن این اطلاعات بهترین امتیاز برای آنها خواهد بود. خصوصا در " تلگرام" که دارای سیتم  " روباتها " است . روباتها در همه جا میتوانند بگردند و موارد مورد نظر ( مثل جمع آوری اطلاعات) را برآورده کنند.

متاسفانه امروز تمام اطلاعات فنی که در همه شرکتهای ایرانی هست و بواسطه این که این اطلاعات از شخصی به شخص دیگری غربی است!

این معضلی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. اولین کار ایجاد یک اپلیکیشن جایگزین داخلی است . ضمن اطلاع رسانی باید به این امر همت گماشت . توجه به خطر ساز بودن نرم افزارهای پر کربرد جزو وظایف سازمانهای امنیتی کشور باید باشد . این امری است که امنیت کشور را در خطر قرار میدهد .

هیچ نظری موجود نیست: