۱۳۹۵-۰۹-۲۷

مراکز تحقیقاتی علوم انسانی غیر ملموس


در آمریکا شرکتهایی وجود دارد که در موارد علوم انسانی تحقیق میکنند و راهبردهای خود را به کادر تصمیم گیر آمریکا منتقل میکنند . طبیعی است که در سایر کشورها نیز اینچنین شرکتها و موسساتی وجود داشته باشند .وقتی هزینه تحقیقات علوم انسانی کم رنگ باشد و درصد آن ناچیز به نظر برسد ، این هزینه ها نقش بزرگی در واقعیت امر نشان خواهند داد . 

بخش روابط عمومی بسیاری از وزارتخانه ها ، هزینه های برنامه سازی برای تلوزیون – رادیو – سینما و اینترنت از این دست هزینه ها هستند .

این هزینه ها دو بخش عملیاتی و تحقیقی دارند . جدای از اپراتورها که کار عملیاتی را انجام میدهند ، بخش عمده هزینه های صورت گرفته شامل هزینه های تحقیقات علوم انسانی است .

چنانچه فعالیتهای هر بخش موجود را بررسی نمایند ، میتوان از میان هزینه های جاری و عمرانی و غیر اینها ، هزنیه های تحقیق علوم انسانی را مشاده نمود . بسیاری از مشاوران مدیران ، در واقع مسئله روابط انسانی را در بخش خاصی برای مدیر مربوطه حل میکنند . و این همان تحقیق علوم انسانی است . گر چه بسیاری از این تحقیقات ثبت نمیگردد و یا در صورت ثبت شدن ، برای عموم منتشر نمیگردد. اما این هزینه ها در اکثر کشورهای جهان سوم وجود دارد .

آنچه مهم است این است که اگر میتوانستیم این تحقیقات را از جهت روزمرگی به سمت دیدهای بلند مدت منحرف کینم و همینطور از درصد بهره وری این هزینه ها را افزایش دهیم ، سرعت پیشرفت کشور بسیار افزایش میافت .

هیچ نظری موجود نیست: