۱۳۹۵-۰۹-۲۷

مزایای ادغام دانشگاه ها در تهران و شهرها


واحدهای دانشگاهی زیادی در تهران وجود دارد . این دانشگاه ها ویزگیهای متفاوتی دارند و دلیل وجود آنها نیز همان ویژگیها است . اما میتوان آن ویژگیها را حفظ کرده و هزینه کمتری را در مجموع متحمل گردید.

بخش مهمی از هزینه دانشگاه ها ،  هزینه بالاسری و دستمزد است . با ادغام دانشگاه ها ، هزینه بالاسری غیر ضروری دانشگاه ها از بین رفته و هزینه دستمزد خدمات مشترک کاهش خواهد یافت .

حسابداری و مدیریت مالی و انسانی و حفاظت فیزیکی در همه دانشگاه ها در صورت ادغام میتواند از یک مدیریت مشترک  برخوردار گردد . بخش اداری دانشگاه ها تا حدود زیادی قابل ادغام و بسیاری از کارها قابل واگذاری بصورت کار دانشجویی برای دانشجویان سالهای مختلف میباشد .

در این میان دانشگاه های فنی و مهندسی در کنار دانشگاه های پزشکی و علوم انسانی میتوانند مزایای خود را حفظ کرده و مدیریت دانشگاهی مشترک داشته باشند .

این کار را علاوه بر تهران در همه شهرهایی که چند دانشگاه از بودجه عمومی استفاده میکنند نیز میتوان اعمال کرد .

کاهش هزینه حاصله را میتوان در همان دانشگاه ها صرف امور مهمی مثل توسعه کمی و کیفی اساتید ، برگزاری دوره های تخصصی برای اساتید و غیره نمود. بدین ترتیب ضمن بالا رفتن توان علمی دانشگاه ها ، بدلیل انتفاع جامعه علمی از این تغییر ، مقاومتهای محتمل نیز به حداقل خواهد رسید .

 

هیچ نظری موجود نیست: