۱۳۹۵-۱۰-۱۰

معجزه کمتر گفته شده رسول خدا


بدون سایه بودن جسم مبارک حضرت رسول خدا , موردی است که کمتر به آن پرداخته شده است.
در صحت موضوع بحثی نیست, زیرا توسط افراد زیادی عنوان شده و کسی این صفت ایشان را رد نکرده است.  نه تنها از معاندین زمان ایشان,  بلکه در زمانهای بعد نیز کسی منکر این مطلب نگشته است.
جدای از ویژگی وجود مبارک ایشان که سایه نداشتند. جسم مبارک ایشان این صفت را به لباسها نیز منتقل مینمود. یعنی هر لباسی که به تن میکردند, آن لباس نیز سایه ایجاد نمیکرد.
این معجزه حضرت,  صفتی بود که سایر پیامبران بروز نداد بودند و مختص ایشان بود.
اگر قصد معنا کردن این صفت را داشته باشیم, میتوان گفت وجود مبارک حضرت,  فقط در مقابل نور خورشید مانع نبود. نور خورشید مثل نور الهی است. از جنبه رحمت و رزاقی و حیات بخشی و غیره.
سایر موجودات سایه دارند. یعنی جاذب این الطاف هستند. کسی که سایه نداشته باشد, این ویژگی‌ها را جذب نمیکند. یعنی اولا فوق مرتبه جذب حیات مادی است. ایشان بعد از رسیدن به مقام قاب قوسین, صفات و نیازهای جسمانی را پشت سر گذاشته و در عین " ان بشر مثلکم " (من بشری مانند شما هستم ) " یوحی الیه"(به من وحی میگردد )
به واسطه آن وحی الهی و با آن وحی که با سایر پیامبران متفاوت بود ( هیچ دو نفری یکسان نیستند. آثار وحی رسول‌الله یکی قرآن است در عالم بیرون و دیگری بدون سایه بودن جسم و البسه در عالم درون ) سایه یعنی مانع , مانع درون به بیرون نداشتند. حال همه کس را در درون دیده و از وجود ایشان, عالم بالا قابل مشاهده بود ( و هست که ایشان به زمان خاصی محدود نبودند. رسول خاتم بودند. یعنی از زمان خود تا آخرالزمان )
تا اینجا برای شروع مبحث کافی است. السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته . السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

هیچ نظری موجود نیست: