۱۳۹۵-۰۹-۲۱

دنباله روی جریان گردش اطلاعات و یا محدود کردن آن برای جمع‌آوری اطلاعات

 
سازمانهای تامین امنیت کشور لازم است اطلاعات رقبا و حرکت های بالقوه خطرناک را رسد نمایند. در این راستا دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.  روش کوتاه‌مدت و روش بلند مدت.
چنانچه تکنولوژی جدیدی ایجاد گردد و قوانین بازی را به هم بریزد, در کوتاه‌مدت میتوان با وضع قوانین محدود کننده, جلوی تغییر ناگهانی را گرفت. اما این روش را نمیتوان در بلندمدت ادامه داد. ( گر چه در بسیاری موارد بدلیل سرعت تغییرات,  معنای کوتاه‌مدت به خیلی کوتاه‌مدت تغییر کرده است )
تکنولوژی ویدئو,  تلفن همراه و ارسال تصویر از طریق آن, اینترنت, گروههای اجتماعی و تبعات آنها نشان میدهد که این امواج با قدرت زیاد در حال دگرگونی قوانین بازی است و تکنولوژیهای جدید, عملا تاثیرگذاری دولتها را روی اخبار و اطلاعات تا حدود زیادی تغییر داده است.
اگر با سرعت تحقق این تکنولوژیها نتوان روشهای کنترلی و جمع‌آوری اطلاعات را اصلاح کرد, دولتها از جامعه عقب افتاده و خطرها امکان تحقق خواهند یافت.
لازم است از خمود و توقف در این بخشها جلوگیری کرده و حتی این تغییرات را سرعت داد. با کنترل پیشرو در بخشهای تکنولوژی,  میتوان جلوی گردش اطلاعات مخرب را گرفت.
در این حالت, جامعه از مزایای تکنولوژی و امکانات آن بهره‌مند شده و جامعه اطلاعاتی نیز وظیفه خود را به بهترین حالت ممکنه انجام خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست: