۱۳۹۶-۰۹-۱۳

جنگ تایوان و چین

ارتباطات تجاری دو طرف چین و تایوان باعث میشود خود به خود در آینده تایوان کوچک جذب چین گردد و عملا به چین ملحق شود.
اما اگر قبل از این اتصال جنگی بین دو طرف اتفاق بیفتد ، چه خواهد شد ؟
ایوان با سلاحهای غربی ( آمریکایی ) و پشتیبانی غربی ها ضربه های مهمی به چین وارد خواهد آورد . آمریکا و سایر کشورهای دوست تایوان ( مقابل چین ) میتوانند کمکهای مهمی به تایوان که در خط حمله قرار دارد انجام دهند.
تصرف جزیره تایوان بسیار سخت خواهد بود و تا زمانی که این جزیره تصرف گردد ، ضربه های بزرگی به صنعت و به خصوص تجهیزات دریایی چین وارد خواهد آمد.
کسی زیر آب را نمیبیند . احتمالا تمام دشمنان چین از زیر دریا شنارهای چینی را در همه دریاهای نزدیک غرق خواهند کرد . این یعنی توان نظامی دریایی چین برای تصرف تایوان در کوتاه مدت از بین خواهد رفت .
همچنین تا حدود زیادی صادرات همه محصولات چین دچار آشفتگی شده و کشتیهاهی تجاری چینی نیز آسیب خواهند دید. این امر به رقبای چین امکان رشد و جایگزینی خواهد داد.
جنگ طولانی مدت نیز برای کشور چین مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. سرعت رشد چین را کند کرده و سرمایه های انسانی و مالی را به سمت هزینه های نظامی هدایت خواهد کرد. 
جنگ چیز خوبی نیست . 
اما این خطر همیشه وجود دارد که طرف غربی که در حال از دست دادن یک عامل فشار بر چین است از این عاملی که به زودی به رقیب خواهد پیوست ، آخرین استفاده را بنماید.



هیچ نظری موجود نیست: