۱۳۹۶-۰۹-۱۸

مجموعه خواسته‌ها و انسان , جهان های موازی و رشد انسان

هر شخص خواسته‌ای دارد و اگر آن خواسته محقق شود , خواسته‌های دیگر پیش خواهد آمد .
رویدادها : آنچه اتفاق افتاده و می افتد . آنچه در آینده قرار است رخ دهد , تابع خواسته آینده ما است و آن خواسته‌ها نیز تابع تحقق خواسته فعلی ما است.
پس میتوان خواسته‌های آینده را با تحقق خواسته فعلی کنترل کرد . خواسته‌های اینده ینده نیز رویدادهای آینده را محقق خواهد کرد.
حالا شبکه رویدادها اصل است که شبکه خواسته‌ها بر اساس آن شکل میگیرد یا شبکه خواسته‌ها اصل است و رویدادها بر اساس آن شکل گرفته؟ 
به نظر ترکیب دو عامل فوق یک حقیقت بالاتر است .
مجموعه خواسته‌ها و رویدادها یک ترکیب ثابت و جهانی است و مقدار و اندازه آن ثابت است. 
این امر نشان میدهد چرا بعضی از خواسته‌های ما محقق نمی شوند و بر عکس بعضی از رویدادها بدون خواست ما رخ میدهند.
این مجموعه ثابت دلیلی برای وجود دارد.
تشکیل مجموعه خواسته‌های هر فرد و هماهنگی آن با خواسته‌های دیگران,  برای هر فرد یک رشد خواسته و یک مسیر خواسته قالب میسازد. 
این مسیر آن چیزی است که ما را به مقصد میبرد.
مسیر مثبت یا منفی (در هر حال دو جهت را شاهد هستیم , این که کدام را مثبت یا منفی بنامیم,  امری فرعی و قراردادی است )
این که در کدام مسیر خواسته حرکت کنیم به دست ما است , اما ما هر گونه خواسته‌ای داشته باشیم , مسیر رویدادهای بشری به نحوی با آن تغییر میکند که مجموعه به سمت موفقیت و پیشرفت بشریت ( مجموعه انسانها در کل زمین ) پیش برود . اگر این پیشرفت با تعاریف ما نمی خواند, اشکال از تعاریف است , والا طبیعت به مسیر خود ادامه میدهد.
نکته مهم برای هر فرد , ساخته شدن و رشد خواسته‌های فردی است. اگر این رشد و تعالی بوجود بیایید و آدمه داشته باشد , فرد رشد کرده و در ادامه مسیر ( بعد از مرگ ) به مقاصد متفاوتی خواهد رفت. اما اگر این رشد اتفاق رخ ندهد و بر عکس نزول انسانی اتفاق افتد,  در مسیر جداگانه‌ای باید به حرکت ادامه دهد.
در این خصوص و ضایع کردن امکان رشد فردی سخن بسیار میتوان گفت.
آنچه فیزیکدان ها از وجود بالقوه تعداد زیادی جهان موازی بیان میکنند با این گفتار ظاهر کاربردی و واقعی خواهد یافت.
جهان به نقطه‌ای باید برسد و خواهد رسید. راه های رسیدن به آن نقطه با خواسته‌های هر یک از ما متفاوت است. مجموعه خواسته‌های ما مسیر رسیدن به آن نقطه نهایی را مشخص میکند.


هیچ نظری موجود نیست: