۱۳۹۷-۰۸-۲۷

قیمت بنزین در فرانسه

مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین تظاهرات کردند و یک نفر کشته و عده بیشتری زخمی شدند . چرا دولتها خود را با مردم طرف میکنند ؟ به خاطر سود شرکتها ؟
راه کارهای بهتری نیز وجود دارد . لزوما از نیروهای امنیتی نباید استفاده کرد. سوخت آیتم مهمی در بین مردم است . رفاه مردم با سفر ( کاری و تفریحی ) سنجیده میشود و افزایش قیمت سفر برای مردم سخت و مشکل است . 
راه حل این است که سوخت را به گروه های مردم فروخت و نه به تک تک مردم . شهرداری ها بهترین توزیع کنندگان سوخت هستند . خود شهرداریها میتوانند با شرکتهای پمپ بنزین طرف قرارداد شوند . حالا قیمت سوخت را شهرداریها تنظیم میکنند . 
بنابراین شهرداریها میتوانند به سوخت در شهر خود سوبسید بدهند یا از آن مالیات دریافت نمایند . این کار باعث کنترل ترافیک و بهبود یا تنظیم محیط زیست شهری نیز میشود.
در واقع شهرداریها دلایل کافی خواهند داشت که قیمت سوخت را در بعضی روزهای هفته کم یا زیاد کنند . بنابراین مردم برای تغییر قیمت بنزین میتوانند در رای گیری شهرداری افراد مورد نظر خود را انتخاب نمایند . میتوان از منظر قانونی کاری کرد که سرعت این رای گیری به درخواست مردم تغییر یابد . این یعنی وقتی مردم خواستند بتوانند دوباره رای گیری کنند . بنابراین فعالیتهای خشونت آمیز و قهری جایی برای ابراز وجود نخواهد یافت .
از منظر تمدنی میتوان با قوانین کاری کرد تا مردم نیازی به ابراز خشونت نداشته باشند و درخواست بحق خود را بتوانند در جامعه اجرا نمایند . طبیعتا افرادی که خلاف قانون رفتار کنند میتوانند در یک جامعه کوچکتر ، جامعه خود را بسازند ، مثلا ثلث یک شهر برای خود شهردار و سوخت سوبسیدی طلب کنند و مواردی از این قبیل . با این ترفندها و ایجاد راه کارهای قانونی ، مردم خود به خود در چهارچوب قانون فعالیت و زندگی خواهند کرد و رفتار عمومی جامعه را پی خواهند گرفت .
کم افرادی پیدا شود تا روشها را درنوردد و طرحی نو دراندازد . برای این افراد نیز راه کارهای قانونی وجود خواهد داشت تا جامعه از مزایای تغییر مفید بتواند استفاده نماید.

هیچ نظری موجود نیست: