۱۳۹۷-۰۹-۰۳

بلغارستان !

ما با کشور بلغارستان چه " بده بستانی " میتوانیم داشته باشیم ؟
با تفکر روی این کشور به مسئله بزرگتری میرسیم . این تفکر را باید برای همه کشورها داشته باشیم . برای همه کشورها یک گروه باید داشته باشیم که به صورت تخصصصی روی آن فکر کنند و بر اساس داشته های کشورمان به راه کار مناسب " بده بستان " با آن کشور برسند . این " بده بستان " میتواند کالائی و فرهنگی و غیر آن باشد . 
یک زمانی در کشور برنامه هایی تدارک دیده میشود و لزوم پیدا میکند که در جایی از جهان کاری صورت گیرد . مانند اینکه در سالهای گذشته دولت ایران با ونزوئلا ارتباطاتی پیدا کرده بود . از داخل کشور نشئت گرفته ، اما این که با تک تک کشورها چه میشود کرد ، بحثی دیگر است . 
بسیاری از ایرانیانی که در آن کشورها ساکنند میتوانند ایده های خوبی بدهند . آنها قبلا در این خصوص فکر کرده اند . برای مثال یک ایرانی که در تایلند فرش میفروشد ، از صادرات خدمات و کالاهای ممکنه ایران به تایلند صحبت میکند .
جمع آوری این نظرات و بررسی همه جانبه ارتباط با سایر کشورها در این برهه زمانی قفط ارتباط فی مابین را شامل نمیشود . بلکه رفع نیاز آنها را نیز در بر میگیرد . باید بدانیم که همه کشورها دنبال صادرات همه چیز که توان تولید آنرا داشته باشند هستند . بنابراین اگر بتوانیم از بانک اطلاعاتی موجود برای ارسال کالا و خدمات یک کشور به کشور ثالث استفاده کرد ، مزیت خوبی خواهد بود .
این امکان وجود دارد که اجزایی از کشورهای مختلف را برای یک کالا و خدمت کامل برای کشور ثالث از مکان های مختلف جمع کرده و به گردش درآورد .
این بازی در مرحله اول باعث ایجاد اشتغال و درآمد برای متخصصین ایرانی میگردد . مکان زندگی این افراد اهمیت ندارد . از این رو این متخصصین میتوانند در روستاها و شهرهای کوچک ساکن باشند . 
علاوه بر گردش مالی حقوق و اشتغال افراد داخل کشور ، این کار سود مالی برای کشور خواهد داشت و از آن مهمتر نقش و نام مثبت ایران را در جهان بصورت عموم و در هر محله و بخش و کشور جهان بصورت اخص مطرح خواهد کرد .
این فعالیت میتواند به نوعی تشویق اخلاقیات ایرانی در جهان باشد . در مراحل بعدی میتوان به تبلیغات فرهنگی جهانی پرداخت .

هیچ نظری موجود نیست: