۱۳۹۷-۰۸-۲۷

انقلاب بعدی بشر میتواند در زمینه اجتماعی باشد

بشر در طول زندگی خود چند سری انقلابات را از سر گذرانده است. 
انقلاب کشاورزی 
انقلاب صنعتی 
انقلاب اطلاعات 
هر یک از این انقلابات باعث افزایش جمعیت بشر روی کره زمین گردید . غذای بیشتری در دسترس بشر قرار داد و پهنه زیستی بشر را در جهان گسترش داد.
انقلاب بعدی در زمینه اجتماعی به معنای تعادل یابی بشر با طبیعت میتواند باشد . زندگی پایدار با طبیعت بصورت گروهی ، شکل جدید شهر و روستا نشینی ، به نحوی که فشاری به محیط زیست سایر گونه ها وارد نگردد. ( طبیعتا مردم به خودشان نیز فشاری نخواهند آورد ) این یعنی نوع جدیدی از جامعه با جنایت کم و ناچیز . 
گر چه همه ما روی زمین زندگی میکنیم و از منابع مشترک مثل هوا استفاده میکنیم ، اما هر گروه جمعیتی خود را مانند یک سفینه یا جزیره که با سایر جزایر و سفینه ها مرتبط میداند ، ارتباط خواهد داشت . حجم تجارت مواد و متریال کم و اطلاعات زیاد خواهد بود . موارد ساختنی به راحتی در هر جزیره و سفینه قابل ساخت است . تکنولوژی و اطلاعات آن قابل ارسال به هرنقطه ای در جهان است . گردشگری میتواند توسعه یابد ، ان نیز به نحوی که فشاری به محیط زیست وارد نیاید.
این انقلاب بشری میتواند شرایط زیست سایر گونه ها را نیز بهبود دهد و سرعت تکامل سایر موجودات را نیز بالا ببرد . انتقال ژنتیک انواع گونه ها میتواند بهبود گونه ها را در تمام سیاره بهبود بخشد . 
این قبیل امور کاری است که بشر برای بهبود شرایط زیستی و تکامل در سیاره زمین میتواند انجام دهد و احتمالا انجام خواهد داد .
انتقال چند شیر از آفریقا به هندوستان و بر عکس میتواند مزایای ژنتیکی هر دو گروه جمعیتی را بهبود بخشد و آزمایش این کار را میتوان در باغ وحشها انجام داد . 
گونه های گیاهی و دریایی ( برقراری ارتباط ژنتیکی برای ماهیان مانند ماهی تن و ساردین در اقیانوسهای مختلف ) را نیز میتوان از مزایای بهبود تکاملی مناسب بهره مند نمود . بلوط های قاره های مختلف میتوانند با یکدیگر واریاته های جدید و مقاوم و تکامل یافته ایجاد نمایند .
دنیای جدیدی به روی بشر در آینده میتواند باز گردد.

هیچ نظری موجود نیست: