۱۳۹۷-۰۸-۲۰

در زمان و مکان وجودی قرآن

میدانیم قرآن مخلوق خداوند است و مانند سایر خلق به سوی خدا بازگشت میکند . میدانیم که قرآن حقیقتی دارد فرای همه کتابها و بالاتر از بسیاری مخلوقات . ( خلیفه الله از قرآن باید بالاتر باشد )
نگاهی به کائنات و تراکم وحشتناک کهکشانها و محتوای این قرآن که نشان از این دارد که برای سیاره زمین نازل شده است ، نشان از هدف و زمان و موضوعیت قرآن دارد . گر چه همه مخلوقات از روز اول خلقت بر خداوند روشن بودند و به آنچه اراده فرموده ، گفته باش ، و پدید آمده . اما به زبان زمان و مکانی ، این قرآن برای سیاره زمین دارای برای زمانی که بشر در حیات خواهد بود آفریده و فرستاده شده است .
در قرآن به موجوداتی که قبل از انسان در زمین فساد کرده اند اشاره شده است . یعنی روزی دانش ما به حدی خواهد رسید که آن موجودات هوشمند فساد کننده در زمین را خواهیم شناخت .
اما در خصوص سایر سیارات ، دلیل قدرت خداوند و نشانه برای اندیشه کنندگان و مشابه این موارد اشاره شده است .
یعنی اگر در سایر سیارات گیتی موجودی زنده و هوشمند باشد ، با آن موجودات برخورد نخواهیم داشت . 
از منظر فیزیکی نیز این واقعیت معقول است . عمر انسان نسبت به سفرهای بین سیاره ای کوتاه است و در محدوده مسافت سال نوری ، عمر انسان ( حدود صد سال نوری ) منظومه هاوی حیات هوشمند مشاهده نشده است . 
با توجه به ابعاد کهکشان خودمان و عمر منظومه خورشیدی ، چنانچه منظومه مشابه ما در حرکت خورشیدهای دیگر به سمت مرکز کهکشان باشند ، چند میلیارد سال دیگر به وظعیت فعلی ما خواهد رسید و ایندر حالی است که به احتمال زیاد انسان منقرض گشته است . یعنی برخورد با موجودات هوشمند نخواهیم داشت .
با توجه به تعدد کهکشانها و با احتساب وجود هوشمند در هر زمان یکی ( لا اقل ) در هر کهکشان ، میبینیم که قرآن برای زمین است و برای سایر موجودات هوشمند نیز کتابهای مشابهی وجود دارد .
این یعنی همه این کتابها از یک کتاب مادر واحد خارج شده اند . آن کتاب شامل همه کتابهای دیگر و طبیعتا دارای وجوه کامله قرآن و همه کتابهای آسمانی همه سیارات خواهد بود . 
چون به آئینه نظر کنیم خود را میبینیم . قرآن آن آئینه رو به زمین است . همه آنچه در این مجموعه است از زمین و آمدن و رفتن است . 
آیا لزوما حیات هوشمند در سایر سیارات ، در آمدن و بودن و رفتن خلاصه میشوند ؟
عالم قوانین ( گر چه هوشمند نیستند ) داستان و مسیر دیگری دارند . اما این عوالم هم میتوانند موجودات هوشمند داشته باشند و برای خود کتاب و رسولی و الی آخر .
لطف رب بی حد است . پس لزوما در جهان مادی خلقت و خلیفه الله منحصر به فرد نباید باشد . در همه عوالم باید خلیفه الله داشته باشیم ، خلیفه الله اشاره شده قرآن ، به خلیفه الله روی زمین است . ( احتمالا )
با پای اندیشه در این وادی قدم زدن نیاز به تفکر بیشتر دارد . 
این متن منحصر به وبلاگ است . برای بررسی و تفکر بیشتر و ثبت برای ارجاع بعدی .

هیچ نظری موجود نیست: