۱۳۹۷-۰۸-۲۹

حجاب فطری

از جامعه گله مند هستیم که چرا در جامعه حجاب نداریم . کم شده و از این قبیل سخنان. وقتی سخن از حجاب به میان می آید عموما یاد چادر و مقنعه و مانتو و امثال آن میکنند.
همه اینها نشان از آن دارد که برای جامعه حجاب تعریف نشده است . کسانی که آگاهی داشته اند نگفته اند و آنها که نمیدانستند ، زیاده روی کرده اند . 
یاد آوری : قوانین اسلامی بیان کننده فطرت انسانی است .
اما حجاب چیست ؟ بر اساس فطرت انسانی پوشاندن بدن از دید دیگران حجاب است . این امر کاملا فطری است . حتی فواحش نیز در غیر ساعات کاری خود را میپوشانند . 
حجاب جنسیت ندارد . مردان و زنان مکلف ( به سنی رسیده باشند که درک کنند . کودکان کاملا اینچنین نیستند و مغز ایشان در حال تکامل است ) طبیعتا بدن خود را از دید دیگران محفوظ میکنند . 
کدام قسمت از بدن را ؟ چه میزان ؟ 
بر اساس فطرت انسانی مردها عورت خود را میپوشانند . از این رو در جوامع مشاده میشود که مردان کارگر مصری یا هندی که از عریان ترین افراد جامعه بودند . فقط عورت خود را میپوشاندند . این همان فطرت انسانی برای " نر " ها است .
اما زنان چه میزان میپوشانند . در میان خودشان آزادی بیشتری دارند ، اما تفاوت پوشش زنان را برای همسران و غیر همسران در همه جوامع شاهد هستیم . این همان حجاب است . زنان بخشی از بدن خود را برای خانواده و " جفت " خود قرار میدهند . این نیز امری فطری است . بنابراین آنچیزی که زنان از دیگران میپوشانند ، را حجاب زنان میگویند.
درخواست مردان نیز اینچنین است ، مهم نو یا کهنه بودن لباس نیست . رنگ آن هم اهمیتی ندارد . فقط آنطور که جلوی همسرانتان هستید ، جلوی سایرین نباشید . 
هر جامعه ای عرفی دارد . 
این عرف ها کدام به فطرت نزدیگتر است ؟ طبیعتا مسلمانان میگویند ، آنچه در دین آمده پوشاندن سر به جز چهره و مچ دست و پا تا انتهای انگشتان . 
همه مردم دارای درجات یکسانی نیستند . همانطور که میزان دروغ گفتن افراد در شرایط یکسان فرق میکند ، میزان توجه به زنان ( که امری غریضی است ) برای مردان فرق میکند . 
خانمها خود میدانند و درک میکنند چه میزان محرک سایر " نر " ها است . اما بر اساس اینکه آنها نیز درجات متفاوتی از ویژگی رفتاری زنانگی خود را دارند ، حجاب اجرایی آنها نیز متفاوت خواهد بود . 
(جنس " ماده " از خردسالی دلبری میکند و ناز میفروشد. مثل معروفی هست که میگوید ، پسر بچه را باید خودتان بزرگ کنید ، اما دختر بچه را سه روز نگه دارید ، بعد از آن خود را در دلتان جا میکند . و این امر فطری و واقعی است . این فطرت و غریزه در سالهای بعد نیز هست و رنگ و جلای دیگری به خود میگیرد. )
قوانین جامعه امری جداگانه است . و طبیعتا مردم باید تابع قوانین جامعه باشند. در اینجا به حجاب فطری پرداختیم .

هیچ نظری موجود نیست: