۱۳۹۳-۱۲-۲۲

رئیس جمهوری خانم کلینگتون در دور بعدی آیا شدنی است؟

معمول است که بعد از دو دوره دموکراتها ، جمهوری خواهان بر مسند ریاست جمهوری مینشینند . البته بعد از جمهوری خواهان هر دو حزب ممکن است برنده باشند . اگر دموکراتها بخواهند برای دوره دوم نیز  در این دوره پیروز شوند باید کاری متفاوت از همه دوره های قبلی انجام دهند . فکر و روشی متفاوت چه میتواند باشد ؟

این که خانم کلینگتون زن و محبوب خانواده های آمریکائی است ، خود یک امتیاز است . باید دید که مشکل امروز آمریکا که دموکراتها باید بر آن تمرکز کنند چیست ؟ ( شعار خانم کلینگتون چه میتواند باشد )

همه مادران و زنان آمریکائی ( به همراه گروه بزرگی از مردان ) نگران کشته شدن فرزندان خود در مدارس و خیابانهای آمریکا هستند . مسائلی مانند قتل سیاه پوستان توسط پلیس و قتلهای گروهی در مدارس ، این مشکل را به ما یادآور میسازد که کار فرهنگی مناسب انجام نگرفته است . چرا یک نفر به خود اجازه میدهد که جان دیگران را بگیرد ؟

جدای از مسئله کنترل حمل سلاح ، کارهای زیادی میتوان انجام داد تا احتمال رخ داد این وقایع کاهش یابد . و البته امروز ذهن مردم آمریکا هنوز روی این مسائل داخلی حساس است . رعایت درصد رنگین پوستان در کادر پلیس با بافت جمعیتی منطقه تا حدود زیادی مشکل رنگین پوستان را حل میکند و این مسئله میتواند قانون شود . و بسیاری از موارد مشابه قابل اجرا است .
امروز حل مشکلات اجتماعی در آمریکا اولویت دارد .

به نظر میرسد احتمال رقابت دو زن از دو حزب در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا زیاد خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: