۱۳۹۳-۱۲-۱۶

کشورهای مدعی برخورد با داعش چه میکنند ؟

هر روز میشنویم که داعشیان به آثار باستانی حمله برده و نسبت به تخریب آنها اقدام میکنند . این نشانه احساس امنیت آنها در فضای موجود است . چطور پهبادهای غربی ، طالبان را در روستاهای دور افتاده و در میان خانه ها شناسائی و کشتار میکرد ، اما نمیتواند چند گلوله ساده ( یا موشک کم هزینه ) به سوی افرادی از داعش که در شهرهای باستانی اطراف موصل به تخریب مشغولند اقدام کند ؟

این رفتار به همراه رفتار نابجای کشور دوست و برادر ترکیه ( معلوم نیست برادر کدام گروه ) نشان از آن دارد که برنامه هدفمند از نابودی تاریخ و فرهنگ مردم منطقه ، جزو وظایف داعش وهماهنگ با کشورهای غربی و ترکیه است .

ممکن است گروهی سودجو ، با خرید آثار باستانی منقول ، امید به حفظ پول خود و یا افزایش سود داشته باشند ( و به این دلیل چراغ سبز به تخریب کلیه آثار داده باشند تا چند اثر را بتوانند خارج نمایند )، اما تا زمانی که این آثار را از موزه ها و کشورها خریداری نکرده باشند ، این آثار غیر قانونی خواهد بود . ( هزینه ساخت مدارک نیز زیاد نیست ، اما شناسائی آن راحت خواهد بود )شاید بهتر میبود این خرید را توسط دولتهای موجه منطقه و بدون تخریب انجام میدادند !

همه این گفتار مسئولیت کشورهای مطلع از این اتفاقات را در منطقه از بین نمیبرد . اگر عوامل فساد در منطقه ( دولتی و غیر دولتی ) خواستار بقاء خود در آینده هستند و علاقه مند هستند که سرنوشت فراریان نازی را نداشته باشند ، باید بی پروائی خود را کاهش داده و خود را در حد افسران اس اس نمایش ندهند .

هیچ نظری موجود نیست: