۱۳۹۵-۱۲-۱۲

سخنی در باب اشتغال زنان


اشتغال زنان چقدر در تساوی حقوق زن و مرد موثر است؟ آیا اگر زنان شغل هایی مشابه مردان داشته باشند, با آنها مساوی خواهند بود؟
زن فیلسوفی در سخنرانی موضوع دیگری - مثال خوبی زد " چقدر عشق میتوانید به خانواده بدین ؟"
نقش زنها در جامعه فراتر از نقش کار کردن است.
آنها در خانواده عشق میدهند , به همسر و فرزندان.
آنها پایه و مرکز خانواده هستند. در جوامعی که زنها را از خانواده جدا کرده و به بهانه تساوی و درآمد آنها را سر کار فرستادند , خانواده ها با بحران های تربیتی و وجودی مواجه شدند.
حداقل اتفاق رخ داده کوتاه بودن اجتماع خانواده و عواقب تربیتی آن است. بدلیل عدم اطمینان از دوام خانواده , طبیعتا زادآوری کاهش یافته و این جوامع در حال نابودی هستند.
آیا این آن افق مطلوب است که به مردم جهان ارائه میدهیم ؟
این گفتار با حضور زنان در بازار کار و یا اجتماع منافات ندارد. زنها نیز انسان و جزو اجتماع هستند و باید نقش خود را آزاد در اجتماع ایفا نمایند.
اما تصور از یکسان بودن زن و مرد به نظر عاقلانه نیست.  ( حتی مردها هم با هم مساوی نیستند, تفاوت خواستها , مشخصات فیزیکی,  هورمونی , تفکری و غیره از جمله تفاوت افراد است که در دو جنس تفاوت بیشتر است )
ضمن فراهم کردن فعالیت شغلی و اجتماعی برای انسان‌ها  (چه مرد یا زن ) باید به ایشان در نقشی که بیشتر علاقه دارند فعال باشند احترام گذاشت و ایشان را بصورت مصنوعی تشویق به فعالیت در کارهای غیر فطری نمود ( مثلا در ورزشها , زنها نسبت به ورزشهایی که خشونت دارد علاقه کمتری دارند , مثل بوکس و موارد مشابه )

هیچ نظری موجود نیست: