۱۳۹۵-۱۲-۱۳

سهم خرید از سهام شرکتها ( یک نگاه نو به مسئله )


دارنده سهام یک شرکت چه کسانی هستند ؟ طبیعتا دارندگان شرکت . کسانی که درائیهای شرکت را داشته و کنترل شرکت را به عهده دارند .
اما از سوی دیگر اگر مشتریان از این شرکت خرید نکنند ، معنای شرکت از بین خواهد رفت . در اینجا خرید مشتریان یک ارزش افزوده ای را برای شرکت ایجاد میکند . این تفاوت شرکت با و بدون مشتری است . طبیعتا این میزان از سرمایه شرکت مختص مشتریان است و باید به آنها واگذار شود ، اما چگونه ؟ ( قابل بررسی است )
از طرف دیگر فروش سهام به مشتریان آنها را به مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد . در واقع یک فروشگاه که سهامدار آن همسایگان فروشگاه باشند ، باعث میگردد که همه سهامداران از این فروشگاه خرید کنند و حتی المقدور از جای دیگر خرید نکنند.
از سوی دیگر این روش سهامداری باعث میشود که مردم نیز از خرید خود سود کسب کنند. در واقع این گونه سرمایه گذاری یک ترکیب مناسب از اقتصادی خواهد بود که همه کس از ویژگیهای خود منتفع میگردند.
این امر را در واردات شرکتهای خارجی نگاه کنیم . شرکت اپل ایران میتواند با سهمی 40% شرکت اپل و 60% ایرانیان شکل بگیرد . این شرکت میتواند نسبت به عرضه و خدمات پس از فروش محصولات اپل اقدام کنند. در واقع عمگان از این شرکت منتفع خواهند بود.
همینطور است " استارباکس " ایران . این شرکت نیز با سهامداران ایرانی میتواند استاندارد خدمات " استارباکس " را در به مشتریان ایرانی عرضه نماید و همگان از این عامل اقتصادی منتفع گردند .
وجود این شرکتها و این روش سرمایه گذاری باعث میشود تا افراد در طی عمر خود سرمایه گذاری کرده و وابسته به صندوقهای بازنشستگی نباشند . از طرفی این سهامها سود عرضه مینماید که برای افراد بازنشسته لازم و مفید است .
یک عمر مصرف باعث آسایش زندگی در سالهای آینده شده و پس از هر شخص بصورت ارث به بازماندگان افراد نیز خواهد رسید .
این نگاه به صندوق بازنشستگی میتواند افراد را از روشهای معمول صندوقهای بازنشستگی نجات دهد و درمدها با تورم رشد کرده و مسئله کمبود موجودی صندوقها پیش نخواهد آمد .
سایر روشهای حمایتی میتواند افرادی که در این چرخه سرمایه گذاری و بهره بردن از آن عقب میمانند را از خطر سقوط نجات دهد .

هیچ نظری موجود نیست: