۱۳۹۵-۱۲-۱۸

چرا در شهرها همیشه کار وجود دارد ؟

پیچیدگی  و تنوع در شهرها بیشتر است از طرفی با توجه به نمودار نرمال در پذیرش موارد جدید ، در شهر همیشه افراد کافی پیدا میشوند که مشتری موارد جدید باشند.
بنابراین شهرها میتوانند همه تنوعهای روستایی را در خود داشته باشند و بازیگران اقتصادی این تنوعها را تامین مالی نمایند . امری که در روستا و مراکز جمعیت کم امکانپذیر نیست .
از طرفی رقابت برای کاهش دستمزد بخصوص در بخش کارگر بدون تخصص همیشه در شهرها وجود دارد . بنابراین نه تنها جمعیت مهاجر روستایی مانع افزایش دستمزد کارگری میشود ، بلکه بصورت بالقوه میتوانند عامل کاهش دستمزد نیز باشند .
اتفاقات احتمالی برای کسانی که ممکن است سر کار حاضر نشوند ، در روستا باعث تاخیر کار شده و در شهرها باعث میشود که اشخاص جدیدی در بخش کارگری بتوانند فعالیت نمایند .
رشد شغلی افراد در شهرها نیز سبب میگردد تا همیشه بخش کارگری خالی از کارکنان گردد. کارگران در مدت کوتاهی متخصص شده و به صورت دیوارچین - نقاش - جوشکار و سایر شغلهای مرتبط از طیف کارگر ساده خارج شده و کارهای با مزد بیشتر و البته نسبتا تخصصی را انجام خواهند داد.
این امر باعث رشد حاشیه شهرها و اضافه شدن نیاز به کارگر در شهر و حومه میگردد.
یعنی یک دایره تقویت کننده نیاز به کار کارگری پدیدار میشود. این شغلها شامل شغلهای کاذب خرید و فروش ارز - جمع نمودن پلاستیک در خیابان و درب منازل و خیلی موارد دیگر میگردد.
از جمله این نیازها رشد بخش اقتصاد زیر زمینی است . رشد مواد مخدر در میان مهاجرین بیشتر از ساکنین شهرها است . و امکان رشد جرم و جنایت در میان ایشان بیشتر است . انواع مشکلات روحی و روانی برای کسانی که مهاجرت کرده اند بیشتر از نرمال اجتماع است و موارد دیگر که باعث میشود مسئولین جامعه در پی توقف مهاجرت به شهرها باشند.


هیچ نظری موجود نیست: