۱۳۹۵-۱۲-۱۸

ایجاد حس همدلی ملی و یک جهتی حرکت همه ملت

خیلی مهم است که همه مردم یک کشور همدل باشند و در یک جهت حرکت نمایند . در این راستا گروه های پوپولیست در بعضی برهه های زمانی زمام امور را بدست میگیرند .
دو جنبه حفظ و رشد اقتصادی کشور ، حفظ امنیت و سر بلندی کشور و اسلام مواردی هستند که میتواند همه مردم را در یک جهت به حرکت درآورد.
باید به:
 مردم نشان داد
که فعالیتهای شخصی اقتصادی ایشان باعث رشد اقتصاد کشور میشود و از ایشان خواست به نحو صحیح و قانونی فعالیت اقتصادی بیشتری انجام دهند . هر کس در هر کجا که هست و به هر ترتیبی که میتواند . با رعایت محدودیتهای حفظ محیط زیست و سایر موارد شرعی و قانونی و عرفی جامعه .
از طرفی اکثریت ما مسلمان هستیم ، رفتار ما الگوی کشورهای غیر مسلمان است . لازم است رفتار مناسب اسلامی داشته باشیم ، هر کس در هر کجا که هست  و به هر میزان که میتواند دستورات خداوند را برای خودش اجرا نماید .
هیچ رفتاراسلامی در خصوص دیگران نباید بدون دستور دولتی صورت گیرد . اگر کسی خطایی کرد . دشنام داد ( گناه ) دروغ گفت ( گناه ) دزدی کرد ( گناه ) باید به مجریان قانون ( پلیس و سایر ادارات مرتبط و مشخص ) اعلام گردد . حرکتهای شخصی در خصوص جلوگیری از گناه ضررهای بسیاری در جوامع گذاشته اند که آن رفتارها نیز نیاز به اصلاح دارند .
بنابراین دو جنبه مذهبی و فعالیت برای رشد اقتصادی خود و خانواده و در نهایت اجتماع میتواند باعث رشد همه جانبه جامعه گردد و از طرفی افرادی که احتمال رفتار خلاف امنیت عمومی را دارند مشغول نگه دارد .
نمونه این افراد گروه های موسوم به طالبان و داعش در افغانستان و سایر کسانی هستند که بالقوه و بالفعل امنیت را تحدید میکنند.

هیچ نظری موجود نیست: