۱۳۹۵-۱۲-۱۹

اگر عروج را نزول نبود


​سفر در عوالم دیگر لطف خاص خود را دارد. تصور اینکه آدم چیزهای جدید را ببیند و با ناشناخته‌ها روبرو شود, عامل حرکت مکتشفین عادی نیز هست. مسافران عوالم معنوی نیز از این موهبت برخوردار هستند و در میان ایشان نیز کسانی هستند که در پی دانستن و علم هستند.

بدون قضاوت از مسافران عوالم معنوی, اگر در این سفرها نزول نباشد و به جایگاه عادی خود بازنگردند,  ادامه حیات بر ایشان مشکل می‌شود. در آنصورت آنچه گویند , کسی در نیابد, چون در جاهای دیگر سیر میکنند.
رسول‌الله نیز پس از معراج طی مسیر بازگشت را بیان فرموده‌اند. نظر به اینکه "نماز معراج مومن است " پس از معراج نیز نزول لازم است.
اما مرتبه معراج هر شخص متفاوت , بلکه هر فرد در طی زمان نیز مراحل متفاوت حداکثری برای معراج دارد و این تابع سیر و تلاش او و البته عنایت الهی است.
گر چه وصالش نه به کوشش دهند ,,, در طلبش هر چه توانی بکوش
در عشق مادر و فرزند را بسیار مثل میزنند. مادر و فرزند که از هم جدا افتاده باشند, هر گونه تلاشی میکنند تا به هم برسند, گر چه دست و پا زدن طفل او را به مادر نمی رساند,  اما دست از تلاش بر نمیدارد. این امر در طفل اختیاری نیست. در عاشق نیز اختیاری نیست. که " قدر هر کس به اندازه همت اوست ".
والسلام

هیچ نظری موجود نیست: