۱۳۹۶-۱۲-۲۷

التراسونیک جاری

از مکانیزم التراسونیک برای تمیزی سطوح استفاه میشود. 
برای این که از این تکنولوژی برای تمیز کردن بدن انسانی بتوان با سهولت استفاده نمود، باید چیزی شبیه دوش حمام را طراحی نمود تا شخص با اسقرار در زیر آن بتواند تمیز گردد. ( استفاده از وان در التراسونیک معمول است ، اما نظر به بزرگی بدن انسان ساخت دستگاه با تکنولوزی فعلی خیلی گران خواهد شد . از سیستم دوش آبی میتوان برای تمیزی سطوح بزرگ قطعات فلزی نیز استفاده کرد)
یک رشته آب ( آب و مایع شستشو) را که از شیر خارج میشود در نظر بگیریم ، این رشته آب تا بسته به قطر و سرعت خروج از سر شیر ، تا ارتفاع مشخصی ( قابل محاسبه یکپارچه خواهد بود. اط آنجا به بعد پیوستگی آن شکسته شده و بصورت ذرات آب منفصل درآمده و سقوط میکند.
این مجموعه رشته آب در حال سقوط را میتوان با سیستم مکانیزم التراسونیک با انرژی کم و بدون سنگینی ظرف نگهدارنده ، به حالت لرزش درآورد . اگر این آب در حال سقوط با سطحی ( مثل سطح پوست بدن ) تماس یابد ، خاصیت تمیز کنندگی خود را خواهد داشت و بنابراین سطح پوست با دقت میکرونی و به سرعت تمیز خواهد شد .
وقتی یک رشته آب این ویژگی را بتواند داشته باشد ، چند رشته آب نیز وضع مشابهی خواهند داشت . یعنی میتوان یک دوش چند رشته آبی طراحی نمود که شخص بتواند زیر آن ایستاده و یا نشسته و با جابجایی بدن زیر شیر آب اعضا و جوارح با دقت میکرونی تمیز گردد.
این دستگاه شوینده برای پزشکان ، هنگام ورود به اتاق عمل میتواند سهولت و سرعت تمیزی را افزایش دهد . همچنین بیماران میتوانند از مواهب این نوع تمیز کاری بدون فشار بر اعضا که ممکن است دردناک باشد استفاده نمایند. تمیز کردن زخمها و محل عمل و غیره نیز با سهولت و با کمترین درد قابل اجرا است . تمیز کردن داخل دهان و دندان - از بین بردن جرم دندان و بسیاری موارد دیگر میتواند با این روش انجام گیرد.
در خیلی موارد میتوان آب همراه مواد شستشو را در یک سیکل بسته قرار داد ( با نصب فیلتر ) و یا بر حسب نوع کار یا سفارش از مایعات یکبار مصرف استفاده نمود. استفاه برای پاک کردن قطعات صنعتی بزرگ میتواند مایع شستشو قابل استفاده مجدد ودر موارد تمیز کاری بیماران از مایعات یکبار مصرف و بقیه موارد حسب مورد بین این دو استفاده کرد.


هیچ نظری موجود نیست: