۱۳۹۶-۱۲-۲۲

مزایای پرو در آمریکای جنوبی

همه کشورهایی که بخواهند در جهان فعالیت متعادل داشته باشند باید به همه جهان بصورت یک کل نگاه کنند . نمیتوان بخشی را به دلیل دوری کنار گذاشت . ما نیز باید در آمریکای جنوبی فعالیت کنیم . اما در کجا و چه فعالیتهایی؟
ارسال مواد و متریال ( آنچه که ما توان ارسال داریم ) در این ابعاد مسافتی به نظر اقتصادی نخواهد آمد ، اما ما میتوانیم خدمات صادر کنیم . فعالیتهای اقتصادی فرهنگنی و موارد دیگر داشته باشیم .
از جمله احداث شرکتهای تولیدی مشترک و مشارکت در ساخت انواع فیلمها و موارد فرهنگی در آنجا.
این موارد جایگاه ما و فرهنگ ایرانی را در آن کشور و با دید بلند تر سایر کشورهای آمریکای جنوبی میتواند گسترش دهد .
پرو مرکزیت فرهنگی دوره قبل از اسپانیایی ها در آمریکای جنوبی بوده و امکان این که دوباره این نقش را داشته باشد وجود دارد. برزیل و آرژانتین پهناور و بزرگ تر از آن است که بتوان در این بعد مسافت تاثیر فرهنگی قابل توجه بر آنها گذاشت . در واقع در پرو با بودجه محدودتر میتوان ارتباط برقرار نمود و ضمن تامین سود و ارزش افزوده برای هر دو طرف نسبت به تبادل فرهنگی و احداث کارخانجات مشترک تولیدی و غیره اقدام نمود.
طبیعی است که با ارتباط بین دو کشور، خود به خود طرفین نسبت به تجارت و صادرات کالاهایی که صرفه اقتصادی دارد به یکدیگر خواهند پرداخت و این امر موجب ارتباط بیشتر دو کشور خواهد شد .
پرو دارای مزایای جغرافیایی برای متصل بودن به کشورهای دیگر آمریکای جنوبی است و از سوی دیگر اقتصاد این کشور نسبت به دیگر کشورها از رشد بهتری برخوردار است . این کشور توان پیشرو بودن در آمریکای جنوبی را دارد.


هیچ نظری موجود نیست: