۱۳۹۶-۱۲-۲۷

درس اخلاق در مدارس

یکی از مواردی که در آموزش مدارس مقفول مانده است ، بهبود اخلاقیات مستمر دانش آموزان است . این روش اندیشه بعد از چند سال برای بچه ها ملکه شده و پس از مدرسه نیز با همین الگو بچه ها اخلاقیات خود را بهبود خواهند داد. ( بچه ها سازندگان آینده کشور هستند) 

هر سال هر یک از بچه ها در کتابهای درسی خود یک یا چند عیب را که خود در خود میبینند ف درج میکنند و سعی در اصلاح آن در طی سال خواهند داشت . دز این میان درسها و قصه های اخلاقی را میخوانند و از تجارب دیگر همکلاسی ها نیز بهره میبرند. این حرکت گروهی و درک تفاوت بین یکدیگر ، برای تربیت و اجتماعی شدن بچه ها مفید است .

تیمی از اساتید مرتبط ، جهت تدوین کتابهای هر دوره باید تشکیل شود. ابتدا ساختار کلی اول تا آخر طراحی میگردد و سپس تقسیم بندی ها تا مطالب هر سال مشخص خواهد شد . برای هر سال نیز متن هر درس و مواردی که باید بصورت موازی در کنار یکدیگر مطرح گردند قابل طراحی خواهند بود.

مکانیزمهایی نیز برای در دسترس قرار گرفتن آخرین تغییرات کتابها در هر زمان و هر کجا میتوان طراحی نمود. مانند ارسال فایل کتاب و تکثیر در هر مدرسه یا هر شخص بتواند خود پرینت بگیرد و امثال این موارد میتواند باعث سهولت و کم هزینه شدن مقوله تحصیل گردد.



هیچ نظری موجود نیست: