۱۳۹۶-۱۲-۱۵

تبدیل افراد عادی به پرسنل نظامی

در حالت غیر جنگی ، مردم زندگی عادی خود را دارند . اما در شرایط بحرانی مردم نمیتوانند زندگی عادی خود را ادامه دهند . در اینجا میتوان از شهروندان به شرط این که آمادگی قبلی داشته باشند بصورت پرسنل نظامی و اکثرا بصورت پشتیبانی نظامی استفاده نمود.
همه رانندگان خودروهای سنگین به محض وقوع حالت جنگی میتوانند بصورت نیروهای نظامی درآمده و در خدمت واحدهای نظامی درآیند.بسیاری از کارکنان آزاد و بخش خصوصی و دولتی میتوانند بصورت منتظر حالت فوق العاده ، به محض وقوع جنگ از قالب افراد غیر نظامی بصورت افراد نظامی درآنید.
هر چه تعداد این افراد بیشتر باشد ، توان نظامی اجتماعی بدون هزینه نگهداری ارتش بالا خواهد رفت .
در جنگهای آینده کمتر برخورد رودررو خواهیم داشت . بیشتر درگیریه ها بصورت آمادگی نبرد و درگیری روباتهای پرنده خواهد بود. این امور میتواند توسط پرسنل آماده به خدمت نیز انجام گردد.
آمادگی این پرسنل میتواند بصورت بازیهای کامپیوتری ، دوره های کوتاه مدت ، ایجاد شبکه ارتباطی در موارد ضروری و غیره صورت پذیرد.
در مواقع غیر جنگی ، مانند زمان وقوع بلایای طبیعی نیز میتوان از این نیروها استفاده نمود.
مزایای ایجاد این شبکه بسیار بزرگ است . نیروهای آماده به خدمت در همه جای دنیا اسفاده میگردند. بسیج در ایران و گارد ملی آمریکا از جمله این نیروها هستند.
اما گسترش این نیروها به نحوی که تجهیزات نظامی را بتوان کاهش داد اهمیت دارد . کامیونهای نظامی با کامیونهای معمولی تفاوت دارد . چنانچه کامیونهای جاده ای را بتوان با استاندارد کامیونهای نظامی جایگزین کرد ، نگهداری کامیونهای نظامی توسط واحدهای رزمی منتفی میشود. اگر بتوان با نصب موشک انداز روی خودروهای وانت معمولی به سرعت آنها را آماده نبرد کرد ، دیگر خودروهای موشک انداز در واحدهای رزمی نگه داری نخواهد شد.
کاهش هزینه نگهداری ، تعویض مدل خودروها و غیره میتواند بسیار مفید باشد .این کار هزینه های نظامی را به سمت تجهیزات و مهمات  با تکنولوژی بالا و به روز جلب خواهد کرد و از رده خارج شدن سلاحهای نظامی را کاهش خواهد داد.
توسعه سلاحهای ارزان قیمت لیزری باعث میشود بتوان تعداد زیادی از آنها را در انبار همه شهرها داشت و به محض حالت فوق العاده هر خودرویی را بتوان بصورت یک خودرو نظامی درآورد. این خودروها ضمن محافظت از خود توان دفاع هوایی نیز خواهند داشت .
موارد زیادی وجود دارد که میتواند در دفاع مفید واقع گردد و هزینه های دفاع را کاهش خواهد داد. نظر به این که این امور دفاعی در همه شهرها و مراکز جمعیتی قابل اجرا است . سلاحهای این مجموعه را میتوان در واحدهای نظامی و انتظامی محلی ( ماند کلانتری ها ) مستقر نمود. 


هیچ نظری موجود نیست: