۱۳۹۷-۱۲-۲۵

رویدادها و خلق خدا

چه برای هر شخص اتفاق می افتد؟  
آیا بدون هدف است ؟
آزمایش است یا جایزه , یا تنبیه ؟
خداوند بزرگتر از آن است که همه جوانب کار او را بتوان درک کرد و گفت.  اما آب دریا را اگر نتوان کشید ,,, پس به قدر تشنگی باید چشید. 
از جمله خلقت حق راه هایی است که بر عموم روشن و واضح نیست. این راه ها بی راهه هم دارد . پرتگاه هم دارد . باغ و بستان دارد و الی آخر .
وقتی به کسی خوبی میکنیم احساس خوبی میکنیم در درون خود . این یکی از مسیرهای درونی است . خوبی در جهان خارج خوبی باز می آورد . این یکی دیگر از راه هایی است که خلق کرده . 
دو گونه راه ها و مسیرهای اجرای امور داریم . یکی زمینی و مشهور است و دیگری نامشهود و به ظاهر مخفی. راههای مشهود مشخص است و با تحقیق و خواندن کتابها میتوان به آنها پی برد . مثل سر درد بعد از مستی . مشکلات حرکتی ناشی از عدم کارکرد صحیح بدن و غیره 
اما راه های پنهان کمی پیچیده تر است و برای دانشتن آنها شخص باید آنها را طی کرده باشد ، مثل خوشروئی و اثر آن در خود و دیگران . مثل اتکا به خداوند در نهان و تاثیر مادی و معنوی آن - مثل بخشیدن دیگران و آسایش ناشی از آن در وجود خود و دیگران و الی آخر .
همانگونه که وجهه ظاهری بدن نیازمند ورزش و رشد است ، جنبه دیگر انسان نیز نیازمند ورزش خاص خود است . در هر مرحله رویدادهایی پیش می آید که شخص می فهمد در مرز یک چیزی است . با طی کردن آن مرحله به مرزهای جدید میرسد و رشد معنوی برایش پیدا میشود .دانسته ها و درکش از جهان هستی تفاوت خواهد یافت .
نقل است برای مبتدیان دانستن اینکه در کجای مراحل معنوی هستند باعث غرور میگردد. از این جهت جایگاه ایشان بر خودشان هویدا نیست . 


هیچ نظری موجود نیست: