۱۳۹۷-۱۲-۱۴

اقدام مناسب جهان در مواجهه با وقایع کره شمالی

کره شمالی در فشار است و چین و روسیه از پشت این کشور را حمایت میکنند . در واقع بازی فشار برای این کشور جواب نمیدهد . اما برداشتن فشار بدون دستاورد نیز منطقی نیست .
در اینجا نقش کره جنوبی پر رنگ میشود . اگر کره جنوبی یک جانبه به کمک مردم کره شمالی برود چه میشود ؟ در این فشار جهانی به کره شمالی ، کره جنوبی به خوبی میتواند از این فشار استفاده نماید . تجارت با کره جنوبی ، خود به خود مرزها را کم رنگ خواهد کرد . سایر کشورها نیز باید ضمن حفظ محیط فشار به کره جنوبی اجازه نزدیک شدن را بدهند . 
سازمان ملل و سایر کشورهای جهان میتوانند به بیانیه و موارد غیر الزام آور در خصوص اقدام کره جنوبی بپردازند . اما بیشترین نفع را مردم شبه جزیره کره خواهند برد . آنها از تحریم های بین المللی استفاده میکنند تا به یکدیگر نزدیکتر شوند . سرمایه گذاری و تکنولوژی میتواند از کره جنوبی به سمت شمال برود . 
در واقع این آن چیزی است که بعد از رفع همه مشکلات بین دو کشور مطلوب خواهد بود . از سوی دیگر وقتی در بازار کره شمالی حضور داشته باشید ، تاثیر گزاری بر آن کشور بیشتر خواهد شد . 
جا دارد به عنوان گام بعدی کمک داوطلبانه کره جنوبی به مردم آن سوی مرز صورت پذیرد . در این صورت جنبه های بسیار بیشتری برای بازی ایجاد خواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست: