۱۳۹۷-۱۲-۱۸

دعای پدر برای فرزند

بنده ای میگفت به پدرم عرض کردم :
اینکه دعای والدین در حق فرزند اجابت میشود ، در فکر بهترین دعا برای فرزندم بودم .
یکهو به ذهنم رسید که بهترین دعا این است که
"الهی در پیش پای امام زمان شهید شوی "
....
بعد گفتم از خوب است این دعا را از پدرخودم نیز بخواهم . این شد که با پدر تماس گرفتم و التماس دعا را عرض کردم .
به فکر فرو رفتم و گفتم اگر این ایده در گروه های مجازی دست به دست شود ، پدران زیادی برای فرزندان خود اینچنین دعایی خواهند کرد . همچنین التماس دعا از والدین خود خواهند داشت .
گام مهمتر بعدی این است که این افراد که چنین دعایی در حق فرزند کرده اند ، چگونه فرزند را تربیت میکنند و فرزندان که دعای پدر را شنیده و دانسته اند چگونه زندگی خواهند کرد ؟
جامعه ای که آرزوی همه مردانش این باشد که در پیش پای امامشان شهید گردند ، جامعه ای است با اخلاق ، فعال ، کمک کننده به یکدیگر ، همه در آرامش ، رشد جامعه در بالاترین حالت ممکن خواهد بود ، خدمت همه افراد جامعه به یکدیگر در بیشترین حد نهایت خود بوده و دانش و علم نیز شکوفا و فعال خواهد بود.
یک جامعه بسیار خوب و ایده آل.
( جهاد فقط در حضور امام و به اذن او جایز است . این به معنای خودکشی و عملیات انتحاری نیست . افراد ممکن است در سنین پیری به فیض شهادت برسند . اما شهادت عالی ترین آرزوی بنده مومن است . از سوی دیگر آیاتی داریم مبنی بر این که عده ای در حالی که در میان مسلمین هستند ، راه میروند و غذا میخورند ، آنها شهید هستند ... بحث شهادت خود مقوله دیگری است و توضیح مجزا میطلبد.)

هیچ نظری موجود نیست: