۱۳۹۷-۱۲-۲۷

خلقت , چرا خلق کرد و میکند و خواهد کرد

او ظاهر است . پنهان نیست . اما در وحدت جز او نیست . پس او بر خودش آشکار و ظاهر است . این ظهور مراتب دارد . یکی از مراحل ظهور فعل است . انجام دادن چه ؟ احسن هر آنچه هست . 
این انجام دادن خلقت می آورد . و این خلقت از مرحله ثابتی حق تا خلقت اجزا- مراحلی دارد . 
گر چه برای فاعل که ابزار و جزء و فرع را ساخته ، آن آخرین مرحله کاری نیز کار او است . از این رو وقتی بفرماید اراده کردیم گفتیم باش شد . 
از این سو خلقت انسان را پس از آنکه در زمین گل پدید آمد حدود 4 میلیارد سال طول کشیده . 
آیا این که خواست انسان و خلیفه روی زمین بگذارد . مثلا 4 میلیارد سال پیش تصمیم گرفت ؟ یکبار انجام داد ؟ در یک سیاره انجام داد ؟ 
مسلما در هر لحظه اراده او جاری است خلقت او مسلم است و این داستان دائم در جریان است . نه این داستان بلکه همه آنچه او است . نه هزار ملیون سال و هزار میلیارد سال قبل و بعد . بلکه از اول هستی و تا آخر نیز ادامه خواهد داشت . 
این گردش روح که از او آمده ( و نفخت فیه من روحی ) تا گردش ایام و رشد و نمود و مرگ و بازگشت به او در قیامت و استقرار در مراحل مختلف بهشت تا ( ارجعی الی جنتی ) دائم است . یعنی خلقت بوده و هست و خواهد بود . رشد ارواح و به جهان آمدن ایشان ، بوده و هست و خواهد بود . در این سیاره و آن سیاره و هر سیاره ای که اراده نماید . ( شرایط حیات در سیارات کم کم در حال تحقیق و بدست آمدن اطلاعات آن هستیم ) 
از این رو وقتی پرسیدند ، قبل از آدم که بود ؟ فرمودند : آدم - و قبل از آن ؟ فرمودند : آدم . و چون سائل ساکت شد ، فرمودند : اگر تا ابد میپرسیدی قبل از او که بود ، میگفتم آدم . ....
خداوند فوق تصور است . هستی در فهم نمی گنجد . اما ابزاری داده که اول آن فهم و درک و تفکر است تا با آن وسیله رشد کنیم و به آنچه او میخواهد برسیم . 
وقتی رسیدیم به نهایت خودمان رسیدیم و به هدف رسیده ایم . آرامش است و صلح و صفا . لذت است و سکون و نور . 
و صلی الله علیه و آله  

هیچ نظری موجود نیست: