۱۳۹۷-۱۲-۲۰

آزمون ونزوئلا برای دانش آموختگان سازمانهای امنیتی !

دانش آموختگان سازمانهای امنیتی درسهای متنوع و تخصصی میخوانند و همچنین وقایع روزمره کشورهای جهان برای ایشان در زمره تمرینهایی است که میتوانند دانش خود را محک زده و در خصوص بهترین گزینه های ممکن برای بهره برداری یا سرنگونی یا نگاه داشتن در قدرت یک طرف نظریه پردازی نمایند .
این تمرینها باعث بهبود عملکرد این افراد و سازمانهای آنها میگردد.
شاید مشکلات امروز ونزوئلا را بتوان بصورت یک تمرین خوب برای آنها در نظر گرفت . در ونزوئلا باید چه کرد ؟ در واقع بستگی دارد که ابتدا بدانیم هرف از هر اقدامی چیست . اگر هدف را بهبود اقتصادی ونزوئلا و رسیدین به آسایش و آرامش زودتر برای مردم ونزوئلا در نظر بگیریم ، مشاده میکنیم که باید " مادورو " برود و گروه جدیدی مثلا در ادامه حرکت " گواریدو" بر مسند قدرت تکیه بزند . اما تغییر قدرت چگونه باید باشد ؟ طرفهای درگیر تا اینجا توانسته اند روبروی هم قرار گیرند . از سوی دیگر قبلا ارتش ونزوئلا سعی کرده بود با آمریکا تماس بگیرد که آمریکایی ها زیر بار نرفته اند . بنابراین دور از ذهن نیست که این ارتباط برقرار است و خواست سازمان " سیا " این است که فعلا همینطور باشد و این بازی همینطور پیش برود . گر چه آمریکا در زبان به شدت و در عمل بصورت ناکارآ به مادورو میتازد ، اما عملا ادامه حکومت او خواست آمریکا است !
مسلما آقای گواریدو و گروه داخلی حمایت کننده او این را نمیدانند یا اگر بدانند ، همکاری با روند در پیش رو دارند . برای اینکه آقای گواریدو یک گام به پیش برود ، لازم است وعده عفو کامل به طرفداران طرف مقابل را بدهد . طبیعتا در طول سالیان دراز افراد زیادی ، بخصوص کسانی که در مسند قدرت در بخشهای مختلف هستند کارهای ناصواب زیادی انجام داده اند . بخشش آنها بصورت بالقوه آنها را به سوی گروه آقای گواریدو جذب میکند .
در واقع دلیل طرفداری از مادورو ، منافع مالی و اعتقادی آینده نیست .دلیل حمایت طرفداران مادورو نگرانی از دست دادن امکاناتی است که از قبل گرفته و الان دارند و یا از آن استفاده کرده و ندارند ، اما میترسند که از آنها مطالبه شود .
الان کاملا مشخص است که وضعیت فعلی برای مدت طولانی نمیتواند ادامه یابد و مردم ونزوئلا یا از گرسنگی از بین خواهند رفت و یا تغییری در ساختار حکومتی پیش خواهد آمد . حتی اگر این داستان تا دور بعدی انتخابات طول بکشد.
بنابراین با رفع موارد نگرانی طرفداران " مادورو " پایگاه مردمی او نیز از دست خواهد رفت . ( بخشی از تظاهر کننده ا افراد مزدوری هستند که برای دریافت یک حداقل پول در هر اقدامی بدون توجه به عواقب آن اقدام میکنند . آنها طرفدار نیستند ، بلکه کارگرانی هستند که با دریافت پول روز مزد ، یک روز خود را در اختیار افراد دیگر میگذارند ! )
با کاهش حمایت های مردمی ، دولت مادورو ضعیف شده و " ذی نفعان بازی " مانند آمریکا تمایل بیشتری به تعویض نفر مقابل خواهند داشت .
نفر بعدی نیز احتمالا تا مدتها درگیر مشکلات داخلی و تولید نفت خواهد افتاد و به این زودی ها توان تولید نفت بالا برای ونزوئلا قابل اجرا نیست .
این یعنی نفع اقتصادی برای تولید کنندگان نفت آمریکایی!
شکل استعمار جدید تغییر کرده ، حالا مردم را درگیر استقلال و آزادی میکنند و گردش نقدینگی جهانی را مطابق منافع خود تغییر میدهند . قبلا هم همین کار را میکردند . به نوع دیگر .


هیچ نظری موجود نیست: