۱۳۹۷-۱۲-۲۵

استفاده از پیشنهاد دانشمندان آمریکایی- جایگزین منطقه صنعتی به جای دیوار- استفاده از این طرح در مرز بین پاکستان و هندوستان

آقای ترامپ طرح ایجاد دیوار در مرز مکزیک را داده بودند و روی آن پافشاری میکنند. از سوی دیگر 28 تن از مندسان و دانشمندان طرح جایگزین ایجاد یک منطقه اقتصادی به عرض 100 کیلومتر را داده اند ( 50 کیلومتر در دو سوی مرز) این منطقه مانند دره تنسی میتواند باعث شکوفایی اقتصادی دو کشور گردد. استفاده از انرژی های پاک - باد و خورشیدی - ایجاد خط لوله گاز و آب شیرین در طول مرز ، باعث میگردد صنایع در این منطقه شکل بگیرد و باعث ایجاد اشتغال و ثروت گردد. نظر به اینکه این منطقه بصورت یک پارک صنعتی بزرگ اداره میشود ، میتواند تضمین کننده امنیت مهاجرت غیر قانونی نیز باشد . مزایای خیلی زیادی نیز این منطقه برای دو کشور دارد .
اگر این ایده در مرز بین پاکستان و هندوستان فراهم گردد ، دو کشور میتوانند از مزایای آن برخوردار گردند . ایجاد یک منطقه به عرض 100 کیلومتر بین دو کشور بصورت یک منطقه صنعتی جلوی حرکت هر گونه فعالیت تروریستی را میگیرد . از سوی دیگر برای دو کشور باعث رشد اشتغال و تبادل تجاری میگردد. 
صحراهای جنوبی بصورت بالقوه توان ایجاد انرژی خورشیدی را دارد و تقریبا در تمام طول مرز امکان تولید انرژی بادی اقتصادی فراهم است . همچنین با توجه به انتقال گاز از ایران به هندوستان ، میتوان در طول مرز خط لوله گاز نیز به میزان کافی فراهم آورد .
در جنوب میتوان با استفاده از آب شیرین کن از دریا آب شیرین کافی برای خط لوله فراهم آورد . و از شمال نیز ورودی 5 روخانه سازنده منطقه پنجاب توان پاسخ دادن برای آب شرب و مصارف صنعتی را فراهم می آورد .
ایجاد اشتغال و ثروت باعث شکوفایی دو سوی مرز میگردد. از سوی دیگر امکان تجارت و تبادل کالا نیز در این منطقه بیش از پیش باعث رشد اقتصادی دو کشور میگردد . 
مزایای اینکار زیاد است و امکان پذیر . مشکلات سیاسی و نظامی بین طرفین را نیز میتوان حل و فصل نمود . عزم بلند مدت برای اینکار لازم است و رهبری قدرتمند . انشاءالله به زودی این اتفاق بیفتد .



هیچ نظری موجود نیست: