۱۳۹۷-۱۲-۲۷

چرا خداوند بر مردم مسلمان سخت میگیرد

اصولا مری برای عزیزان سخت میگیرد . وقتی پدری بر فرزند آسان بگیرد ، آن فرزند در آموزش تنبلی کرده و ضعیف خواهد شد . از سوی دیگر تنبیه برای کسانی که میدانند و خطا میکنند سخت تر است . همچنین برای کسانی که از ایشان انتظار نمیرود . 

همه اینها در جنبه تربیتی خداوند بر مردم مسلمان وجود دارد . از سوی دیگر مردم مسلمان وظیفه دیگری نیز دارند . آنها پرچم دار  دین آخرین پیامبر الهی روی زمین هستند . از این رو نمونه و الگوی جامعه جهانی باید باشند . وقتی احمال میکنند تنبیه آنها لازم است .

این تنبیه دو وجهه دارد ، خداوند قصد انتقام جویی ندارد ، بلکه مایل است تا بندگانی که به بیراهه رفتند به راه بازگردند . تا زمانی که در بیراهه هستند سختی ها و مرارت ها وجود خواهد داشت تا به راه بیایند و در راحتی پیش بروند . 

این برای تمام کسانی که در امر تربیت دخیل هستند ، امری مشخص است . وقتی به کسی گفتی و آموزش دادی ، اما انجام نداد ، بهترین حالت تربیتی این است که شرایط انجام ندادن آنرا سخت کنید .

مثلا برای کودکی که باید استفاده از پستانک را ترک کند ، مواد تلخ به پستانک میزنند . ( برای کودکانی که به گفته والدین پستانک را استفاده نمی کنند ، نیازی نیست که از تلخی جات استفاده گردد)

از سوی دیگر مردم مسلمان باید کارهای بزرگی در جهان انجام دهند ، لذا باید آموزش بیشتری نسبت به افراد غیر مسلمان ببینند . وقتی افرادی باید ساختار مهمی را بسازند ، شما آموزش و سختی های بیشتری برای طی دوره آموزشی در نظر میگیرید . 

مهندسین ناظرین ساختمانها یا مهندسین و پزشکان قضایی از این جمله هستند و تکاوران ویژه هم همینطور همه این افراد برای طی دوره تخصصی خود دوره های آموزشی سخت تری نسبت به سایر همکاران می گذرانند . اما هیچ یک نمی گویند چرا دوره های ما سخت تر است . آنها میدانند که برای کار مهمی باید آماده شوند . 

البته همه آن افراد فرمان مربی را اطاعت می کنند و از فرمان مربی سرپیچی نمی کنند.

اگر سرپیچی نمایند ، تنبیه های سختی در انتظار آنها است . چیزی مشابه آنچه بر ملل مسلمان می گذرد . این تنبیه ها تا آنجا ادامه دارد که شاگرد یا شاگردان را از دوره حذف نمایند .

ملل زیادی در طول تاریخ در مجموعه مسلمانان و موحدان بودند که امروز نشانی از ایشان نمی بینیم . قوم لوط و نوح و غیره نمونه های آنها هستند . یکی از مواردی که خداوند نظر دارد ، اتحاد و یکپارچگی مسلمین است .

امید است ملل مسلمان متوجه اشتباه خود شده و از فرمان الهی سرپیچی ننمایند و سر به اطاعت طاغوت نبندند .


هیچ نظری موجود نیست: