۱۳۹۴-۰۴-۲۲

دریافت انرژی از امواج


بهترین روش دریافت انرژی از امواج این است که ، روی آب صفحه ای بزرگ و بدون حرکت قرار دهیم که همواره با آب در تماس باشد . انرژی اواج که به این صفحه میرسد در زیر آن نفوذ میکند و در بعضی نقاط قشار مثبت و در بعضی نقاط فشار منفی ایجاد میکند .

ما باید بتوانیم این فشارها را در تمام طول صفحه جمع آوری کنیم و با یکدیگر جمع کنیم و جمع این نیروها را به ژنراتور تولید الکتریسیته بدهیم .

این صفحه باید از واحدهای استاندارد کارخانه ای ( مثلا یک متر در یک متر ) ساخته شود تا بتوان با مونتاز آنها صفحات بزرگ ( هر چقدر که بخواهیم ) ایجاد کنیم .

اگر یک بادکنک حاوی روغن ( یا آب ) را در زیر یک سطح محکم قرار دهیم ، زمانی که موج به آن میرسد ، فشار موجود باعث میشود که قدری از مایع درون این بادکنک خارج شود و زمانی که اوج موج گذشت و موج به فشار منفی رسید ، مکش حاصل از انرژی موج باعث میشود تا مایع به درون این بادکنک بازگردد . پس در سر هر بادکنک یک درپوش حاوی دو شیر یکطرفه که هر یک به مسیر جداگانه ای ( به موازات سایر بادکنکها ) متصل است لازم است .

با کنار هم قرار دادن تعداد زیادی بادکنک و با میزان پر و خالی شدن مثلا 20 سانتی متر ( در ارتفاع ) میتوان زیر آن یک سطح لاستیکی ( برای محافظت و انتقال انرژیامواج به بادکنکها ) قرار داد .

این مجموعه میتواند به عنوان یک یونیت ساده ، قابل مونتاژ از هر طرف به صفحات مشابه ساخته گردد . وزن مجموعه بباید به اندازه ای باشد که یونیت در موقعیت مناسب روی آب دریا قرار گیرد .

مجموعه این یونیتها روی سطح آب قرار گرفته و با اصال تمام ورودی و خروجی ها به یکدیگر ، مجموعه شامل یک خط رفت و یک خط برگشت خواهد شد .هدایت این دو مسیر به درون یک ژنراتور با دو پره ( برای دو مسیر رفت و برگشت ) و همچنین یک مخزن مایع برای جبران نشتی احتمالی و اطمینان از حضور مایع در تمام سیکل ، باعث میشود که سیستم تکمیل گردد .

به این ترتیب با کمترین هزینه ممکن ، بیشترین میزان انرژی از سطح آب دریا قابل جذب میباشد .

چون امواج از دریا به سمت ساحل می ایند . این مجموعه در جهت موازی ساحل میتواند خیلی طویل باشد . اما اگر در جهت ساحل ابعاد آن زیاد باشد ، انرژی جذب شده در بخشهای نزدیک سواحل عمیق ، انرژی را جذب و به بخشهای نزدیک ساحل انرژی کمتری برسد .

 

هیچ نظری موجود نیست: