۱۳۹۴-۰۵-۰۲

درسی از زندگی اجتماعی حیوانات


درسی از دنیای حیوانات برای بشریت . زندگی اجتماعی در ماهیها - پرندگان و پستانداران ( علف خواران دشتهای باز آفریقا ) تابع سه قانون ساده است که تک تک حیوانات این قوانین ( فطری – غریزی ) را رعایت میکنند و امنیت آنها تامین میگردد .

اما قوانین : آنها

اول - در نزدیکترین موقعیت سایر همنوعان حرکت میکنند .

دوم - بیشترین فاصله را با دشمنان حفظ میکنند .

سوم - در جهت سایر همنوعان ( دسته ) حرکت میکنند .

اتفاقا آنچه باعث از بین رفتن دسته های بشری نیز میگردد . عدم رعایت همین موارد است !

دشمنان سعی میکنند بین افراد جامعه فاصله بندازند و با توسعه فردیت به مقابله با همبستگی اجتماعی بپردازند . درسهای بزرگی از این روش استعمارگران در تاریخ درج شده است .

دشمنان با انواع ترفندها سعی میکنند تا افراد اجتماع را به سمت خود جذب کنند . با این ترفند ، قانون دوم خدشه دار میشود . آنها با جدا کردن بعضی از مردم ، آنها را به سوی خود جذب کرده و ازآنها به عنوان نیروی خود در داخل اجتماع استفاده میکنند . در این حالت افراد اجتماع خودی و بیگانه را تشخیص نمیدهند و گمان میکنند افراد به ظاهر خودی و واقعا دشمن خیر آنها را میخواهند و عمل میکنند . در حالی که آنها مانند سلول سرطانی بوده وا نابودی سلولهای سالم ، در صورت امکان کل اجتماع را نابود میکنند .

اگر کارکرد این افراد کنترل شده باشد و از یک حدی تجاوز ننماید ، باعث تقویت سیستم ایمنی شده و اجتماع را برای مقابله با بیماریهای داخلی و خارجی آماده نگاه خواهد داشت .

 تغییر حرکت دادن مسیر افراد اجتماع ، راه دیگری است که دشمنان از آن استفاده میکنند . تفاوت اندیشه و سلیقه ها در اجتماع امری طبیعی است . اما پس از تبادل نظر و بیان نظرات . افراد باید در یک جهت حرکت نمایند و اجتماع را به پیش ببرند . حرکت در جهتهای مختلف در یک اجتماع باعث تحلیل نیروها میگردد و رشد جامعه محدود خواهد شد .

جامعه باید در بیشترین سرعت ممکن در جهت پیشرفت گام بردارند .

نمونه بارز این سوء رفتار را در برخورد کشورها ( اجزای اجتماع بشری ) با مقوله محیط زیست و تغییرات اقلیمی است . اگر همه اجزای اجتماع ( کشورها ) در یک جهت حرکت نمایند ،  در جهتی که به نفع بشریت است ، بشریت میتواند با شرایط بهتری در جهان زندگی نماید . در غیر این صورت و ادامه وضع حاضر حتی ادامه زندگی بشر روی زمین با خطر مواجه خواهد شد .

متاسفانه هیچ یک از کشورهای پیشرو در جهان برنامه یکرنگی و امکان هم جهتی با سایر ملتها را ندارند . جامعه جهانی باید در جهت یکرنگی و هم جهتی گام بردارند . 

هیچ نظری موجود نیست: