۱۳۹۴-۰۴-۱۸

مواد درون سیاهچاله

میدانیم که یک جرم بزرگ بعد از درهم فرو رفتن تبدیل به سیاهچاله میگردد ، اما برای مواد درون سیاهچاله چه اتفاقی می افتد .

میدانیم که فیزیک درون سیاهچاله کمی با فیزیک بیرون سیاهچاله متفاوت است . در داخل سیاهچاله ما زمان موهومی خواهیم داشت . ( مشابه جریان و ولتاز  و توان موهومی که در فیزیک الکتریسیته با آن مواجه شده ایم )

این زمان موهومی یعنی در روابط ریاضی داشتن یک " رادیکال منهای یک " بصورت ضریب برای زمان .

با وجود این زمان موهومی تغییرات جالبی درون سیاهچاله اتفاق خواهد افتاد . نیروی جاذبه درون سیاهچاله مواد درون سیاهچاله را به بیرون از مرکز پرتاب میکند !

از افق دید سیاهچاله ( سطحی که میزان جاذبه در آنجا به حدی میرسد که نور نمیتواند از جاذبه سیاهچاله بگریزد و در واقع سطح حدی روابط فیزیکی است ، هیچ ماده ای بصورت معمول از آن نمیتواند رد شود زیرا برای طی آخرین میکرونهای مانده به آن ملیاردها سال طول خواهد کشید ) تا مرکز سیاهچاله را داخل سیاهچاله مینامیم و درون این فضا با توجه به وجود زمان موهومی روابط فیزیکی ، خروجیهای جالبی ارائه میدهند .

رابطه سقوط ازاد که از توان دوم زمان برای تعیین مسافت طی شده استفاده میکند بعد از به توان رساندن زمان تبدیل به منفی خواهد شد . یعنی مسافت طی شده منفی ، یا به سمت خارج از مرکز خواهد بود .!

این واقعیت به ما نمایش میدهد که درون سیاهچاله نیز تمام مواد از مرکز به سمت سطح " افق دید " حرکت خواهند کرد و هیچوقت به آن نخواهند رسید ( این سطح یک سطح حدی است و از دو سو مواد به سمت آن خواهند آمد و به آن نخواهند رسید یا در ببینهایت به آن میرسند )

وقتی سیاهچاله تشکیل گردید ، نیروهای جاذبه درون سیاهچاله باعث نیروهای معکوس به مواد درون سیاهچاله خواهند شد پس با توجه به یکنواختی مواد درون سیاهچاله ، کل مواد روی یک پوسته در نزدیکی افق دید مستقر خواهند شد و با سرعت کند شونده ( برای ناظر خارجی ) به افق دید نزدیک میشوند .

این دانستن برای فیزیک خارج سیاهچاله سودی ندارد ، اما برای تئوری تشکیل جهان یک کلید خواهد بود .

اگر پیدایش جهان را از یک سیاهچاله بزرگ بدانیم ، بنابراین کل جهان هستی از نشت مواد درون سیاهچاله به بیرون ممکن خواهد بود .

قبلا بیان گردید که چیزی از این دیواره افق دید نمیتواند بگذرد ، اما در مواقع خاصی این دیواره ممکن است تغییر موقعیت بدهد ، بنابراین مداری از مواد درون آن بیرون قرار خواهند گرفت یا برعکس ، توضیح این مبحث در بخش دیگری خواهد آمد . 

هیچ نظری موجود نیست: