۱۳۹۴-۰۴-۱۲

آموزش قرآن

آموزش قرآن سه بخش دارد . طبیعی است که در همه ممالک اسلامی باید آموزش دینی ( اسلام ) و قرآن آموخته گردد .
قبل از هر درسی باید تاریخ فرستادن پیامبران درس داده شود . این امر که همه پیامبران الهی بکی هستند و هیچ فرقی بین آنها نیست. و خداوند زمین را از خلیفه الله خالی نمی‌گذارد . و گفته شود که این مطالب از جمع آوری تورات و قرآن است .
بخش اول لفظ عربی است . حیف است فرزندان ما لفظ عربی قرآن را بتوانند بخوانند و به زبان عربی نتوانند تکلم کنند .
مبنای این درس کتاب قرآن و هدف رو خوانی قرآن کریم است . در کنار این مفاهیم معنی و دستور زبان عربی نیز باید درس داده شده و در کلاس درس به زبان عربی ( حتی المقدور ) تکلم صورت گیرد . این مرحله از اولین سالها که بتوان زبان غیر مادری را وارد درس نمود باید انجام شود .
این درس برای فرزندان سایر ادیان اختیاری خواهد بود .
در جامعه زیاد میبینیم افراد تحصیل کرده که یکبار به معنی قرآن آشنا نشده‌اند ! حتی افرادی که درسهای مرتبط خوانده‌اند .
برای همه مردم باید حداقل یکبار معنای قرآن را بدون کم و زیاد خوانده باشند . حتی مردم سایر ادیان که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند باید با اعتقادات و بخصوص قرآن آشنا باشند . پس این درس عمومی و برای همه باید تدریس شود .
بخش اول قرآن , سوره های مکی است . این سوزه ها برای بیان اعتقادات و استحکام آن است .
سالهای اول دبیرستان مناسب این بخش است .
بخش دوم قرآن که شامل بیان شریعت و آداب قالبی است در سالهای آخر دبیرستان بهتر است تدریس گردد .
این بخش قرآن باید به زبان مادری تدریس گردد . رعایت ترجمه خوب و دور بودن از هر گونه تفسیر بسیار مهم است .
قرآن سرشار از آیاتی است که توصیه به فکر کردن و به کار بردن عقل دارد .
فرزندان ما باید به فکر کردن و به کار بردن عقل , بخصوص در قرآن تشویق شوند . آنها اگر نیاز داشتند باید راهنمایی شوند که چگونه میتوان جستجو کرد و از معانی ( و درس ) به متن قرآن رجوع کرد و همچنین چگونه میتوان به اکثر تفاسیر که به صورت آنلاین در دسترس است رجوع نمود .
در آن زمان فرزندان ما با دید باز و عاقلانه باید دین خود را انتخاب نمایند که در قرآن کسانی که بدون تحقیق و تفکر دین پدرانشان را پیروی کردند نکوهش شده‌اند .
بوجود آمدن این همه گروه های آدم کشی در ممالک اسلامی و به اسم اسلام نشان از آن دارد که این افراد بدون تحقیق و علم به اسلام و فقط بر اساس دین پدرانشان خود را مسلمان نامیده و فکر کردند که مومن هستند و بقیه کافر و خونشان مباح و الی آخر .
انتخاب دین باید با تحقیق و عالمانه باشد .

هیچ نظری موجود نیست: