۱۳۹۴-۰۴-۱۸

تئوری "پیدایش جهان" با "جهان بینی اسلامی"


میدانیم که تئوری بیگ بنگ یا انفجار بزرگ را یک نفر کشیش هلندی و با جهان بینی مسیحی ابراز نمود . ایشان با آموزه های امروزی مسیحیت به این نتیجه رسیده بودند .

همانطور که مسیح یکباره ظهور نمود و همه خلق را نجات داد و گناه همه خلق را میبخشد و غیره ، ایشان هم تصور نمودند کل کائنات باید یکباره بوجود آمده باشد . و این یکبارگی یعنی با یک انفجار . با توضیح منطقی سایر موارد تئوری انفجار بزرگ به صورتی که ما میشناسیم ، خود را نمایش میدهد . از مزایای این تئوری بگذریم ف اما اشکالاتی نیز وجود دارد که باعث شده دانشمندان سایر تئوریها را مطرح نمایند .

حالات بسیار زیادی ممکن و محتمل است . در اینجا استنباط بر اساس دانش امروز از خطبه اول نهج البلاغه بخش "آفرینش جهان " استفاده شده وسعی شده که توضیحی از روزهای اول پیدایش جهان مطرح گردد .

مرحله اول : پیدا شدن ابعاد فضا- زمان است . میدانیم که فضا - زمان محدود است و این که بعد از آن چیست ؟ نمیدانیم . آن چیز که نمیدانیم همه جا گسترده بود و این " فضا – زمان " چیزی است که دارای مشخصاتی است . این " فضا – زمان " باید ایجاد شده باشد . و این اولین مرحله آفرینش جهان است .

مرحله دوم : ایجاد مواد است . در این مرحله موادی که متراکم بود از یک چشمه به " فضا – زمان " جریان یافت و یک سسیاهچاله عظیم را ایجاد نمود .

مرحله سوم : در فاصله دوری یک سیاهچاله دیگر ایجاد نمود .

مرحله سوم : این دو سیاهچاله در دو سوی " فضا – زمان " بود . این سیاهچاله ها یکدیگر را جذب نموده و در زمانی که این دو ابرسیاهچاله در یکدیگر ادغام میشدند ، مواد و متریال از آنها به بیرون ریخته و از این مواد و متریال کل جهان ساخته شد .

مراحل تقسیم بندی مواد و متریال را میتوان به قرار زیر تقسیم نمود .

اول : لایه جو زمین ( در زیر این لایه ، پوسته زمین و مایعات درون زمین قرار دارد )

دوم : فضای منظومه شمسی . این فضا دارای مواد و متریال خاص خود است که با بیرون از منظومه متفاوت است .

سوم : فضای کهکشان راه شیری . این فضا نیز مشخصات فیزیکی خاص خود را دارد که با فضای بیرون از آن متفاوت است .

نکته : سرعت نور در این محیطها متفاوت است . جذب نور و انکسار نور در این فضاها متفاوت است . با توجه به ابعاد بزرگ این فضاها ، برای نوری که از این محیطها میگذرد باید این پارامترها را در نظر گرفت .

چهارم : فضای خوشه های کهکشانی . بر اساس منطق میتوان استنباط کرد که این فضا نیز با فضاهای بالاتر شرایط متفاوت دارد . و البته ابعاد این فضاها نیز مقیاس دیگری دارد .

پنجم : فضای مجموعه خوشه ها .

ششم : مجموعه مرتبه پنجم . گروه های مجموعه خوشه ای در جهان موجود و این گروه ها خود دارای محدودیتی است . حد این گروه ها نیز شرایط خاص فیزیکی متفاوت با محیطهای دیگر دارد .

هفتم : مجموعه کل گیتی . این فضا تمام " فضا – زمان " را در بر میگیرد . حدود آن به حدود " فضا – زمان " محدود میگردد .

نکته : این که این دو سیاهچاله ادغام شده و یا هنوز در حال حرکت هستند و مواد به بیرون انتشار میدهند معلوم نیست .

نکته : در هر یک از مراحل آسمان ، نور عمق نفوذی دارد بنابراین مقداری از نور جذب شده و پس از مسافتی قابل تشخیص نیست . در هر یک از فضاها میتوان این عمق را محاسبه کرد .

نکته : مشابه گردش مواد مشاهده شده در کهکشانها ، این موادی که از سیاهچاله بزرگ مرکزی به بیرون ریخه شده ، دوباره به سمت سیاهچاله بازخواهد گشت و این سیکل ادامه دار خواهد بود .

نکته : زمان شروع این اتفاق نامعلوم است 

هیچ نظری موجود نیست: