۱۳۹۷-۱۱-۲۹

ایران ایر تور و هزینه های اضافی

یک استانداردی شرکتهای هواپیمایی دارند که خودرو میفرستند تا کادر پرواز به موقع به فرودگاه برسند. اما یک جنبه کناری دارد . افراد کادر پرواز کم کم کار دفتری میگیرند و البته راننده شخصی و خودرو نو و با کیفیت نیز باید باشد !
اما کم کم تعداد این افراد اضافه میشود و حجم خودرو و راننده های آنها زیاد میگردد. این موارد هزینه اضافی هستند که به شرکتهای هواپیمایی وارد میگردد.
در کشور ما خودرو سرویس ، بهترین خودرو خارجی ممکن استاندارد جهانی است . این یعنی سرمایه گذاری برای خرید حجم بالای خودروهای نو و گران قیمت که هزینه جاری و بهره سرمایه آن ماهانه ارقام قابل توجهی است . همه بدوش شرکتهای دولتی و به کام افراد " کارمند " ! 
هدف شرکتهای خدمات هوایی ، ارائه خدمت بار و مسافر با کمترین هزینه به جامعه است . اما در شرکتهای داخلی متاسفانه این اهداف بهانه استفاده از امکانات برای رفاه کارکنان شده است !
میتوان از خودروهای ارزانتر داخلی استفاده نمود .حتی میتوان با آژانس های حمل و نقل مسافر ارتباط داشت تا به موقع افراد را به مکانهای مورد نظر برسانند . هزینه هر سرویس از داشتن و هزینه کردن خودروها خیلی کمتر خواهد بود .
از سوی دیگر به جای پایتخت با ابعاد بزرگ شهری ، میتوان مرکزیت این شرکتها را شهرکهای نزدیک فرودگاه گرفت و کلیه خدمات اضافی به پرسنل در آن شهرکها قابل ارائه باشد .
مثل اکباتان یا شهرک راه آهن .
اما جالب اینجا است که نه تنها شرکتها انگیزه ای برای کاهش هزینه و سود آوری ندارند ، بلکه انگیزه هزینه سازی و عدم سود آوری نیز وجود دارد . 
جایی و وقتی این موارد باید درست شود .

هیچ نظری موجود نیست: