۱۳۹۷-۱۲-۰۸

محاسبه حرکت پوسته زمین و واکنش آن با مواد مذاب

پوسته زمین یکپارچه نیست و از تعدادی پوسته های بزرگ و کوچک تشکیل شده که حرکت میکنند وبه زیر یکدیگر رفته و همچنین در مناطقی باز ساخته میشوند.
پوسته زمین با سرعت متوسط 2 سانت در سال به زیر سایر پوسته ها میرود . ضخامت پوسته در مناطقی که به سمت داخل زمین میرود حدود 100 کیلومتر است . این یعنی آن یک سانتاز پوسته ای که همین الان با مایعات داخلی زمین رسیده است ، چیزی حدود 5 ملیون سال پیش روی سطح زمین بوده است . 
واکنش های پوسته هوا خورده با مایعات زمین رویدادهایی را رقم میزند که جالب توجه است . این پوسته با خود مواد آلی سطح زمین را پایین برده و از سوی دیگر با کربنات هایی که از سطح به اعماق زمین رسیده اند واکنشهایی را انجام میدهند.
گر چه باید همه انواع رویدادهای ممکن را بررسی و با هم تحلیل کرد ، اما احتمال ذوب شدن بعضی از مواد مثل فلزات و تشکیل معادن مایع فلزی در آنجا دور از ذهن نیست. از سوی دیگر کربن میتواند از مواد آلی و کربنات ها جدا شده و الماس ها را شکل دهد . 
رویداهای زیادی ممکن است در آنجا اتفاق بیفتد که متخصصان امر باید آنها را بررسی کنند .
تا اینجا دیدیم که آنچه از سطح به زیر میرود و در فرآیند اصلاح و تصفیه مواد پوسته وارد میشود ، چیزی حدود 5 ملیون سال زمان نیاز دارند . و این زمان برای بشر و آۀوده سازی های پیش آمده قابل استفاده نیست . 
همچنین میتوان امیدوار بود که مایعات زیر پوسته روی جو زمین تاثیر گذاشته و در بلند مدت میتواند جو زمین را برای حیات باز پیرایی نماید . 
شناخت تاثیر متقابل مواد زیر پوسته با جو میتواند ما را به چگونگی این تاثیر و رویدادهایی که در همین ایام می افتد و احتمالا سالها پیش زمینه آن فراهم آمده را آشکار خواهد کرد .

هیچ نظری موجود نیست: