۱۳۹۴-۰۸-۲۶

تشابه وضعیت سلول با یک کشور ( دفاع – اصلاح و غیره )

با نگاه به کارکرد یک سلول زنده و سیسستم دفاعی آن در مقابل میکروبها – ویروسها و سایر خطرات احتمالی ، میتوان ساختار یک کشور را مشابه سازی نمود.

اولین دیوار دفاعی ، سطح خارجی سلولها است . این سطح مشابه خطوط مرزی یک کشور ، مانع اول ورود موارد نامطلوب به کشور است . سطح سلول اجازه عبور مواردی را میدهد که مورد نیاز است و این کار خودکار انجام میشود . بنابراین ورود کالا به مرزها نیز از این الگو طبعیت میکند .

جاسوسان و افراد نامطلوب نبز در مرزها باید کنترل شوند ، اما همیشه احتمال ورود افراد و کالاهای نامطلوب ممکن است رخ دهد . اقدامات دیگر  مشابه فعالیتهای سلولی میتواند تا حدود زیادی افارد و کالاهای نامطلوب را شناسایی نماید . این کار ادامه خواهد یافت تا به دیواره هسته سلول برسیم .

خود سلول هسته سلول نیز قفلهایی دارد که به هر طریق قابلیت ورود به آن متصور نیست . همچنین هسته سلول قابلیت کپی  کردن خود را دارد و کل فعالیتهای سلول را کنترل میکند ( این کار با مواد ششیمیایی و بصورت اتوماتیک انجام میشود )

ورود یک ویروس به هسته سلول باعث میشود سلول شروع به ساختن ویروس کند و نه تنها خود را نابود کند ، بلکه برای سلولهای دیگر نیز مرگ آفرین باشد .

همچنین از این روش برای ورود جاسوس به سایر کشورها میتوان استفاده نمود . که حتما دشمنان جاسوس فرست از این روشها استفاده کرده و خواهند کرد .

هیچ نظری موجود نیست: