۱۳۹۴-۰۹-۰۶

اعتیاد جرم است یا بیماری ؟

هر دو . نسبت به خود فرد بیماری است , اما نسبت در اجتماع جرم است .
معتادان باید برای رفع نیاز خود مواد مخدر را بخرند و این جرم است .
چرخه قاچاق و توزیع مواد مخدر بدون معتادان کار نمی‌کند و جمع آوری معتادان جلوی قاچاق مواد مخدر را خواهد گرفت .
با یکبار جمع آوری معتادان , چرخه مواد مخدر متوقف شده و غیر معتادان این چرخه یا گرفتار قانون خواهند شد و یا به کار دیگری خواهند پرداخت .
بعد از گذشت یک سال و با عدم دسترسی مواد مخدر , معتادان به ناچار ترک داده خواهند شد . این یک سال را در کمپ های دور از شهر و زیر نظر ارتش میتوانند به سر کنند . کمپها را حلال احمر میتواند برپا کند .
گر چه در هر زندانی ممکن است مواد مخدر راه پیدا کند , اما تنبیه اعدام برای مرتبطین مربوطه تا حدود زیادی جلوی این کار را خواهد گرفت .
وظیفه حلال احمر برپایی چادرها و خدمات پزشکی است .
ارتش نیز مانع تردد به اردوگاه خواهد بود . با استقرار این کمپها در مکانهایی که از نظر طبیعی تردد محدود باشد نیز تا حدود زیادی هزینه نگهداری کمپها را کم خواهد نمود .
برای مواد مخدر نو طهور مثل شیشه و غیره , با جمع کردن معتادان برای همیشه درسی به کسانی که ممکن است معتاد گردند داده میشود . تفریح با این مواد برابر یک عمر حبس است . خود این امر جلوی اعتیاد به مواد جدید را خواهد گرفت .
با حذف معتادان از جوامع تا حدود زیادی جرم و جنایت کم خواهد گردید . معتادان برای گذران زندگی و تهیه پول مواد مخدر باید کاری انجام دهند و معمولا از راه های قانونی نمیتوانند . پس دست به کارهای غیر قانونی میزنند .

هیچ نظری موجود نیست: