۱۳۹۴-۰۸-۱۳

تحلیل سخن بوش پسر " جنگ صلیبی "

تاریخ جنگ صلیبی مطالب جالبی دارد . گر چه اسمش غلط انداز است و تصور بر وجهه مذهبی دارد ، اما در حقیقت افراد .... بگیم آدم کش فرنگ برای کسب ثروت به شرق حمله کردند . هر بار قتل عام صلیبیون در تاریخ به یادگار مانده است !

یکی از این حملات که با سرمایه گذاری ثروتمندان ونیزی انجام گرفته بود و توان نظامی بالائی را نیز با کشتی به سمت شرق حرکت داده بودند داستان جالبی دارد .

این صلیبیون بعد از حرکت ، خوب که فکر کردند دیدند که قلعه های تدافعی لبنان و فلسطین خیلی محکم و از طرفی عایدی این حملات کم خواهد بود . در واقع ثروت زیادی در آن قلعه ها نگهداری نمیشد . آنها تصمیم گرفتند که به ثروتمندترین بندر نزدیک حمله کنند .

قسطنطنیه مسیحی !

دیوارهای دفاعی این شهر بسیار بلند و نفوذ در ان غیر ممکن بود . اما ثروت باور نکردنی امپراتوری روم شرقی در آنجا نگهداری میشد . ( تصرف این شهر مقدمه فروپاشی روم شرقی و تصرف قسطنطنیه توسط مسلمین گردید .)

خلاصه شهر تصرف شد و ثروت بدست صلیبیون افتاد . نکته تاریخی این جنگ صلیبی تجاوز صلیبیون به همه اهالی شهر بود . حتی راهبه ها .

کسانی که به اسم دین مسیحی حرکت کردند ، اصلا مسیحی نبودند . بلکه بسیار هم ضد مسیح بودند . بگذریم .

آقای بوش پسر هم حرکت به سمت خاورمیانه را با جنگ صلیبی هم سنگ دانسته بود ( گر چه بعد ها عذر خواسته و انکار کردند ) این یعنی غرب برای ثروت به این سو آمد . و البته موفق هم بودند .

یادمان باشد که فرهنگ غربیها چه میگوید . چه میخواهد و چه منظوری دارد . 

هیچ نظری موجود نیست: