۱۳۹۴-۰۸-۱۳

یک راه حل برای تکان دادن اقتصاد ژاپن

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد ژاپن ، وجود کلان شهر توکیو است . این کلان شهر بیش از 30 میلیونی به شدت با کمبود زمین روبرو است . یکی از راه حلهای تکان دادن اقتصاد هزینه کردن در امر ساختمان سازی است .

امروز ژاپن  میتواند پایتخت سیاسی خود را منتقل نماید . این کار به مفهوم ایجاد یک شهر جدید است . بهتر است که این شهر جدید  در ارتفاعات ساخته شود . در مناطقی که امکان کشاورزی نباشد .

همچنین بسیاری از موارد نو و جدید را در طراحی و ساخت این شهر میتوانند در نظر بگیرند ، از جمله  روشهای حمل و نقل جدید و خودروهای برقی .احداث فرودگاه و ایستگاه های قطار جدید وغیره .

این کار یعنی هزینه کردن در همه زمینه ها و البته از همه مهمتر " جابجائی جمعیت " به سوی شهر جدید .

گر چه تا مدتها توکیو مرکز اقتصادی خواهد ماند ، اما شهر جدید بخش بزرگی از جمعیت در حال کاهش ژاپن را به سمت خود جذب خواهد کرد . همچنین روشهای بکار رفته در آن شهر میتواند میل به مصرف تکنولوزیهای جدید را در ژاپن ( و سایر کشورهای دنیا ) به حرکت درآورد .

اگر بنا به دلایلی ژاپن میل نداشته باشد پایتخت خود را جابجا کند ،  میتواند بخش اداری دولتی خود را جابجا نماید . چیزی مشابه آنچه کشور مالزی انجام داده است .

هر گونه هزینه کردن در این گونه کشورها ، باعث جذب پول توسط ساختار اقتصادی موجود میشود . باید زمینه هائی را ایجاد کرد تا درهای جدید به روی اقتصاد ژاپن باز نماید 

هیچ نظری موجود نیست: