۱۳۹۴-۰۸-۲۹

دریافت وجه در مدارس , نمونه دیگری از فساد نهادینه شده !

یادآوری : نهادینه شده یعنی قانونی , روش جاری , چیزی که بدون آن نمیتوان آن کار را انجام داد .
امسال به ازای هر دانش آموز 2 میلیون تومان به مدارس پرداخت شد تا هزینه‌های جاری مدارس پرداخت گردد .
اما هنوز مدارس از والدین پول می‌گیرند و آنهم چیزی نزدیک اجبار !
در قانون برای هزینه‌های جاری مدارس علاوه بر بودجه عمومی , کمک داوطلبانه والدین نیز دیده شده است . این قلم قانون دست اولیای مدارس را باز میگذارد تا از مردم وجه مطالبه کنند . اگر این وجوهمثلا به حساب ناحیه ریخته میشد و بر اساس نیاز به مدارس تخصیص پیدا میکرد کمی بهتر بود . یادمان باشد که هزینه جاری هر دانش آموز 2 میلیون نخواهد شد اما سایر بهانه‌های اکثرا غیرقانونی برای دریافت پول .
کلاس فوق العاده : مدرسه جای کسب و کار معلمین و سوءاستفاده از مقام معلمی برای کلاس فوق‌العاده نیست .
آموزش و پرورش با تحقیقات زیاد معین کرده برای هر درس چند ساعت باید اختصاص یابد . اگر کلاسی جمعا نیاز به وقت بیشتر داشته باشد , یا معلم کم کاری کرده یا همه کلاس جزو دانش آموزان استثنایی هستند .
این یعنی مدیر مدرسه مسولیت مستقیم کنترل را انجام نداده است .
برگزاری کلاس فوق‌العاده در مدارس ! مصداق سوءاستفاده از اموال عمومی است . اینهمه آموزشگاه خصوصی داریم , نیازی نیست این قبیل کلاسها در مدارس برگزار شود . ( برای والدینی که بخواهند هزینه اضافه کنند )
برگزاری امتحانات قلم چی !
اخیرا همه مدارس روز جمعه. امتحان قلم چی می‌گیرند تا میزان پیشرفت دانش آموزان را بدانند !
استفاده از اموال عمومی , به نحو گسترده برای یک آموزشگاه غیر دولتی ! با دریافت وجه و احتمالا پرداخت وجه به ممتحنین , کسانی که برای خدمات خود ماهانه حقوق می‌گیرند .
این امر نیز از چند جنبه خلاف قانون است .
اگر آموزش و پرورش نیاز به این کار را تشخیص داده که باید برایش بودجه بگذارد و در ساعات معمول اجرا شود , اما اگر لازم نیست از خدمات مدارس نباید استفاده گردد .
این کلاسهای فوق‌العاده و امتحانات قلم چی باعث افزایش استهلاک مدارس ( از میز و صندلی تا شیر آب خوری ) میشود که هزینه آن از بودجه عمومی پرداخت می‌گردد .
این همه خلاف قانون و عقل سلیم در مدارس اتفاق میافتد و کسی فریاد رس نیست .
آیا این ادارات صاحب ندارد ؟

هیچ نظری موجود نیست: