۱۳۹۷-۱۰-۲۵

مقایسه شب عاشورا و شام آخر عیسی مسیح

این دو شب برای امام حسین ع و عیسی مسیح و پیروان آن بزرگواران ، شب ویژه ای است . آن دو بزرگوار در آن شب میدانستند که فردا چه روی خواهد داد . همچنین در شب عاشورا می گویند بیش از هزار نفر در خیام امام حسین ع بودند و در سر سفره شام آخر عیسی مسیح نیز دوازده نفر حاضر بودند .
واقعه شب عاشورا را میدانیم که امام گفتند فردا همه ما کشته خواهیم شد . اینها با من کار دارند ، شما بروید . و هفتاد و دو تن برای ایشان باقی ماند .( با احتساب حر و غلام و پسرش و همچنین آن پزشک نصرانی ، شصت و هشت نفر مانده بوند کمتر از هفتاد تن ) امام به ایشان جایگاه بهشتی آنها را نشان داد و آنها اشرف شهدا شدند . " ای پدر و مادرمان به فدای تک تک شما ... " 
در شب شام آخر ، حضرت مسیح به حواریون فرمودند ، از این گوشت بخورید که گوشت من است و از این شراب بنوشید که خون من است .
نظر به استعاره های بکار برده شده در وقایع و حوادث زمان مسیح ع ، اینطور استنباط میگردد که آن کسی که از گوشت ایشان خورده ، وارث معنوی ایشان میشود و آن کسی که از خون ایشان بخورد ، معویت ایشان را جاری است دریافت مینماید . ( الطاف الهی و وحی و هر آنچه از عالم بالا میرسد ، جنبه روان شدن و امتداد دارند ... )
در این میان یکی از حواریون در فکر معرفی عیسی به جاسوسان بود ، لذا از گوشت و شراب نخورد . ( طبیعتا گوشت میتوانست گوشت باشد که برای همه  امت پیامبران  دیگر نیز حلال است. اما شراب به هر نوشیدنی میگویند که میتواند آب و دوغ و شیر نیز باشد که برای همه این اقلام ، لفظ شراب صحیح است.)
همه سازده حواریونی که از آن گوشت و شراب خورده بودند به هدایت خلق برخواسته و تا آنجا که به خاطر دارم همه آنها شهید شدند .بجز آن کسی که از آن گوشت و شراب نخورد و قصد جاسوسی داشت .
در قرآن است که جاسوسان دیدند یکی دیگری را بوسید و به اشتباه آن حواری ملعون را دستگیر و به سزای بدکاریش رساندند. 
پتروس مقدس که جانشین مسیح ع بود ، کسی بود که به گفته حضرت مسیح تا صبح سه بار مسیح را تکذیب میکند !
تفاوت شهدای کربلا با حواریون قابل قیاس نیست . آن حواریونی که در میان آنان جانشین حضرت مسیح ع نیز بود.
مسیح عروج کرد و یکبار دیگر برای چند روز بازگشت و الی آخر . 

هیچ نظری موجود نیست: