۱۳۹۷-۱۰-۱۵

پوتین (و سایر تجهیزات) سربازی

تیم های نظامی شاید از جنگ جهانی اول تاکنون تغییرات زیادی نکرده اند.در این مدت  تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است. این پیشرفتها خصوصاً در مورد بدن انسان چشمگیر است . 

جا دارد از این علم و دانش برای پوتین های نظامی و غیرنظامی استفاده شود و آن را راحت تر ،ساده تر، سبک تر و کارآمد تر ساخت. همچنین پوتین های نظامی در سرزمین های گرمسیری و سردسیری باید متفاوت باشد و بسته به اقلیم انواع پوتین های نظامی باید وجود داشته باشد هم اکنون شاهد این تنوع پوتین نیستیم سایر البسه و تجهیزات نظامی نیز از این قاعده مستثنا مستثنا نیستند.

وزن رزمنده با احتساب سلاح و مهماتی که میتواند حمل نماید مقدار محدودی است . استفاده از مواد جدید ، وزن اقلام استاندارد را کاهش میدهد . بار اضافی قابل حمل باید طراحی و انتخاب گردد.

همچنین با توجه به تغییر تکنولوژی ، باید مجددا بررسی گردد که چه میزان از چه اقلامی باید همراه سرباز حمل گردد.

تجربه های جنگی ایران و سایر کشورها نشان میدهد که حمل همه موارد استانداردهای آمریکایی لازم نیست . مواردی مثل تصفیه کننده آب شارژر داخل پوتین ( برای اقلام الکترونیکی ) و غیره باید طراحی مجدد گردد. امروزه با تکنولوژیهای امروز ( فردا احتمالا پیشرفتهای بیشتری خواهیم داشت ) به هر سرباز میتوان اطلاعات صحنه نبرد را ارسال نمود و از تصمیم های فردی در میدان نبرد در هماهنگی با گروه بهره برد .

موارد بیشماری است که باید دوباره فکر شده و برای آنها نیاز را اعلام نمود تا دانشگاهیان موارد مورد نیاز را طراحی و عملیات ساخت آنها را به چرخه تولید و محصولات کشور وارد نمایند.


هیچ نظری موجود نیست: