۱۳۹۷-۱۱-۰۲

سایه ساز زمین

قبلا پیشنهاد شده بود که برای جلوگیری از گرمایش زمین باید اقدامات زیادی روی زمین انجام گیرد . اما اگر هم اکنون جلوی ارسال کل گازهای گلخانه ای به جو گرفته شود ، نیز مسیر گرما به راه خود ادامه داده و زمین گرمتر خواهد شد . 
گرچه جلوگیری از رسیدن نور خورشید به زمین یک راه اساسی و اصلی نیست و باید تکنولوژی های زمینی اصلاح گردند تا بتوانیم زندگی انسانها را روی زمین ادامه دهیم ، اما کاهش هر میزان از تشعشع خورشید به زمین میتواند فرصت بیشتری برای اصلاح تکنولوژیهای زمینی داشته باشیم .
یکی از راه های سایه سازی ، استفاده از غبارهای خارج از زمین است . به راه های زیادی میتوان این غبارها را ایجاد کرد و توسعه داد . اگر این غبارها را در مدار استوایی زمین قرار دهیم ، خود به خود باعث میزان مشخصی از سایه روی کره زمین خواهند شد . این سایه میتواند حداکثر کمتر از یک درصد از نور و انرژی خورشیدی را کاهش دهد . این یعنی بخش بزرگی از گرمایش زمین کاهش خواهد یافت . چون این غبارها بصورت موقتی در مدار زمین خواهند بود ، خود به خود به زمین جذب شده و در جو از بین میروند و یا از مدار زمین دور شده و در فضا به راه خود ادامه میدهند. 
بدلیل اینکه در این مواد را در مدار استوایی قرار داده ایم ، این غبارها برای سفرهای خارج از زمین مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد و از بقیه فضای اطراف زمین میتوان به سفرهای فضایی رفت .
خیای مهم است که نگذاریم گرمایش زمین از 2 درجه سانتی گراد بیشتر نشود . بخصوص گرمای مناطق توندرا باید ملاک باشد نه فقط میانگین دمای کل کره زمین .

هیچ نظری موجود نیست: